هیأت بررسی ‌کننده‌ حکومت به بهسود رسید

© facebook Muqawemat Behsod ستاد مردمی پشتیبانی از قربانیان بهسود: اگر دولت عقب نشینی نکند، اعتراضات را گسترش می‌دهیم
ستاد مردمی پشتیبانی از قربانیان بهسود: اگر دولت عقب نشینی نکند، اعتراضات را گسترش می‌دهیم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.02.2021
عضو شوید
یک هیأت با صلاحیت حکومتی برای بررسی چگونگی وقوع حادثه‌ی ولسوالی حصه‌ اول بهسود به ولایت میدان‌وردک رفته است.

به گزارش اسپوتنیک، حشمت‌الله ناطق، مسئول ارتباطات با رسانه‌های دفتر شورای امنیت ملی به رسانه ها گفت که این هیأت صبح امروز (دوشنبه، 13 دلو) به ولسوالی حصه‌ی اول بهسود رفته است.

ناطق افزود که اعضای این هیأت هم‌اکنون مصروف بررسی چگونگی حادثه و دیدار با مردم و آسیب ‌دیدگان می باشند.

ریاست این هیأت را دگر جنرال عبادالله عباد، معاون دفتر شورای امنیت ملی به عهده دارد.

کمیسیون حقوق‌بشر: ادعای تلفات غیرنظامیان در بهسود بررسی می شود  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.01.2021
کمیسیون حقوق‌بشر: ادعای تلفات غیرنظامیان در بهسود بررسی می شود

ایوب سالنگی معین اداره مستقل ارگان‌های محلی، علی‌احمد اصغری معاون ریاست عمومی امنیت ملی، عبدالفتاح فروغ رییس ارکان معینیت ارشد امنیتی وزارت داخله، احمد جعفری، خوانین خان و حسین‌علی بلیغ اعضای شورای ولایتی میدان‌وردک، احمدحسین سنگردوست، حاجی علی‌زاده، میرحسین محمدی و قوماندان گل از متنفذان قومی و احمدعلی راشد مشاور والی میدان‌وردک اعضای این هیأت اند.

این هیأت قرار بود روز گذشته به ولایت میدان‌وردک برود، اما دفتر شورای امنیت ملی اعلام کرد که هواپیمای حامل اعضای آن به‌ دلیل مساعد نبودن وضعیت نتوانسته بود در ولسوالی حصه‌ی اول بهسود نشست کند و دوباره به کابل برگشت.

دفتر شورای امنیت ملی گفته که این هیأت مؤظف شده است تا رویداد پیش‌آمده را به‌صورت دقیق و همه‌جانبه بررسی کرده و در روشنایی قوانین نافذه‌ی کشور اقدام کنند. رسیدگی عاجل به کشته و زخمیان یکی دیگر از اهداف این هیأت گفته شده است.

در اعلامیه‌ دفتر شورای امنیت ملی آمده است که حادثه‌ی ولسوالی حصه‌ اول بهسود به اثر درگیری میان نیروهای امنیتی و خیزش مردمی به میان آمده است که در آن شماری کشته و زخمی شده‌اند.

در این اعلامیه آمار مشخصی از تلفات ارائه نشده است، اما پیشتر وزارت داخله گفته بود که در نتیجه‌ درگیری میان افراد مسلح مربوط به علی‌پور و نیروهای امنیتی، 9 تن از افراد مسلح علی‌پور کشته و 7 تن آن‌ها زخمی شدند. همچنین گفته شده است که شماری از نیروهای امنیتی و 5 تن از مردم محل نیز زخمی شده‌اند.

پیش از این مهدی راسخ، عضو مجلس نمایندگان گفته بود که در پی شلیک نیروهای امنیتی، 11 غیرنظامی به‌شمول کودکان کشته، 25 نفر زخمی و بیش از 150 غیرنظامی و موسفیدان محل گروگان گرفته شده‌اند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала