استفاده از کودکان/افشای کثیف ترین جنایت آمریکا در افغانستان

© AFP 2023 / Jonathan Ernstاستفاده از کودکان/برگ جدیدی از جنایات وحشتناک آمریکا در افغانستان
استفاده از کودکان/برگ جدیدی از جنایات وحشتناک  آمریکا در افغانستان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.02.2021
عضو شوید
در ادامه افشای جنایات نظامیان خارجی در افغانستان، یک نظامی آمریکایی اعتراف کرد که این نیروها برای پاکسازی دام های انفجاری در افغانستان از کودکان استفاده می‌کردند.

به گزارش اسپوتنیک، درحالی که دولت آمریکا دادگاه بین‌المللی لاهه را برای بررسی جنایات جنگی نظامیان آمریکایی در افغانستان تحریم کرده و به تازگی نیز گوشه‌ای از جنایات جنگی نظامیان استرالیایی در افغانستان افشا شده است یک نظامی آمریکایی فاش کرد که این نیروها از کودکان افغان برای پاکسازی تله‌های انفجاری استفاده می‌کردند.

«جف کورک» یک تن از فرماندهاین ارتش آمریکا در افغانستان،  که در سال 2010 میلادی در قالب تیم واکنش سریع ارتش آمریکا در افغانستان حضور داشت اخیرا اعتراف کرد که نظامیان آمریکایی برای پاکسازی دام های انفجاری از کودکان  استفاده می‌کردند و برای ترغیب آنها برای پاکسازی کوچه‌ها از شکلات و اسباب بازی و بسته‌های غذایی استفاده می‌کردند.

افشای وحشتناک‌ترین جنایت سربازان استرالیا در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.07.2020
افشای وحشتناک‌ترین جنایت سربازان استرالیا در افغانستان

این نظامی آمریکایی تصریح کرد که کودکان کوچک افغان که کمتر از 10 سال داشتند را با انداختن  کردن شکلات، اسباب‌بازی و بسته‌های غذایی به کوچه‌هایی که امکان وجود مواد انفجاری داشت می‌کشیدند تا مطمئن شوند مسیر عاری از مواد انفجاری است.

وی افزود نظامیان آمریکایی برای جلوگیری از هدف قرار گرفتن همچنین دیوارهای منازل مردم را تخریب کرده و از این طریق رفت‌وآمد می‌کردند.

کورک تصریح کرد: هنگام عملیات و با توجه به اینکه اکثر کوچه‌ها در افغانستان پر از مواد انفجاری است، شیرینی، اسباب بازی و یا بسته غذایی را در کوچه پرتاپ می‌کردیم، اگر این کودکان به دنبال آن می‌رفتند مطمئن می‌شدیم که کوچه امن است و  پشت سر کودکان یا افراد مسن وارد کوچه می‌شدیم.

این نظامی آمریکایی درحالی بدون هیچ نگرانی از محاکمه از این اقدام به عنوان تجربیات جنگی که در افغانستان فراگرفته، یاد می‌کند که نظامیان آمریکایی در افغانستان مصونیت قضایی دارند و احتمال محاکمه آن‌ها برای جنایاتی که در افغانستان انجام می‌دهند، وجود ندارد.

گفتنی است که تاکنون تلاش‌های دیوان کیفری بین‌المللی برای رسیدگی به جنایات جنگی آمریکا و ناتو در افغانستان با لغو روادید دادستان پرونده افغانستان، هشدار برای بازداشت وی و دیگر کارکنان دادگاه که در این پرونده دخیل باشند و نیز توقیف و بلاک کردن دارایی‌ها و اموال این دادگاه در آمریکا و اعمال تحریم علیه آن مواجه شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала