سیگار: حملات هوایی آمریکا در افغانستان افزایش یافته است

© Photo / SIGAR سیگار: حملات هوایی آمریکا در افغانستان افزایش یافته است
  سیگار: حملات هوایی آمریکا در افغانستان افزایش یافته است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.02.2021
عضو شوید
اداره بازرسی ویژه آمریکا در امور بازسازی افغانستان اعلام کرد که باوجود توافق صلح آمریکا با طالبان و کاهش سطح نیروها در افغانستان، حملات هوایی آمریکا در این کشور افزایش یافته است.

به گزارش اسپوتنیک، اداره بازرسی ویژه آمریکا در امور بازسازی افغانستان (سیگار) در گزارش تازه خود به کنگره اعلام کرد که حملات هوایی آمریکا در افغانستان با وجود توافق با طالبان برای دومین سه ماهه متوالی افزایش یافته است.

این در حالی است که براساس توافق با طالبان جنگنده‌های آمریکایی دیگر علیه این گروه حملات هوایی انجام نمی‌دهند و تنها باید در دفاع از نیروهای افغان عملیات انجام دهند.

John F. Sopko - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.10.2020
سیگار: 19 میلیارد دالر در افغانستان حیف و میل شده است

در این گزارش آمده که باوجود توافق آمریکا با طالبان برای خروج از افغانستان، مذاکرات طالبان با دولت کابل نتایج چندانی نداشته، توافقی برای آتش‌بس صورت نگرفته و در سه ماه اخیر خشونت‌ها در سطح بالا ادامه دارد.

سیگار می‌افزاید که فعالیت‌های طالبان به شهر کابل متمرکز شده است و ترورهای هدفمند و تلاش‌ها برای هدف قرار دادن نیروهای دولتی در ولایت‌های قندهار و هلمند نیز تشدید شده است.

در ادامه این گزارش با اشاره به کاهش سطح نظامیان آمریکایی به 2500 نفر آمده است: «پنتاگون اذعان می‌کند که کاهش سطح نیروها محدودت‌هایی را در ظرفیت نیروها و ماموریت آموزش، مشاوره و کمک به نیروهای افغان ایجاد می‌کند».

سربازرس ویژه آمریکا درحالی از افزایش حملات طالبان در کابل گفته و این گروه را مسئول ترورهای هدفمند می‌خواند که طالبان با رد این اتهامات، دولت را عامل ناامنی‌ها اعلام می‌کند تا از این طریق از خروج نیروهای خارجی جلوگیری کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала