پنتاگون: درباره خروج نیروها از افغانستان هنوز تصمیمی گرفته نشده

© AP Photo / Manuel Balce Cenetaپنتاگون: درباره خروج نیروها از افغانستان هنوز تصمیمی گرفته نشده
پنتاگون: درباره خروج نیروها از افغانستان هنوز تصمیمی گرفته نشده   - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.02.2021
عضو شوید
سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در یک نشست خبری اعلام کرد که پنتاگون تاکنون تصمیمی درباره شمار نظامیان آمریکایی در عراق و افغانستان اتخاذ نکرده است.

به گزارش اسپوتنیک،  درحالی که گزارش‌ها حاکی از تداوم حضور نیروهای خارجی پس از زمان تعیین شده برای خروج است، جان کربی» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که تصمیمی درباره خروج نیروها از افغانستان گرفته نشده است.

وی ضمن اظهار اینکه آمریکا به یک راه‌حل سیاسی برای پایان دادن جنگ در افغانستان متعهد است، تاکید کرد که پنتاگون هیچ گزینه‌ای را در رابطه با این کشور رد نمی‌کند.

استفاده از کودکان/برگ جدیدی از جنایات وحشتناک  آمریکا در افغانستان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.02.2021
استفاده از کودکان/افشای کثیف ترین جنایت آمریکا در افغانستان

کربی ادامه داد که وزیر دفاع آمریکا نسبت به نیاز برای تصمیم‌گیری درباره خروج نیروها در زمان تعیین شده و نیز تهدیدات ناشی از پایان ماموریت نظامی آمریکا در افغانستان مطلع است.

سخنگوی پنتاگون همچنین خاطرنشان کرد که حضور نظامیان آمریکایی در افغانستان مبتنی بر شرایط است.

این در حالی است که براساس گزارش تازه اداره باررسی ویژه آمریکا در امور بازسازی افغانستان (سیگار) به کنگره، فعالیت‌های طالبان به شهر کابل متمرکز شده است و ترورهای هدفمند و تلاش‌ها برای هدف قرار دادن نیروهای دولتی در ولایت‌های قندهار و هلمند نیز تشدید شده است.

پیش از این نیز وزارت دفاع آمریکا تاکید کرده بود که طالبان به تعهداتش در توافقنامه قطر متعهد نیست بنابراین پنتاگون هنوز تصمیمی درباره سطح آینده نیروها در افغانستان اتخاذ نکرده است.

از سوی دیگر نیز منابع ناتو می‌گویند که خروج کامل نیروهای خارجی از افغانستان تا ماه می سال 2021 صورت نمی‌گیرد و نیروها به حضورشان در این کشور ادامه می‌دهند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала