ارج گذاری از کارنامه‌ای قهرمان ملی در پاریس؛ سفارت فرانسه از توییت عبدالله به زبان فارسی قدردانی کرد

© Photo / FB/Massoudiyanارج گذاری از کارنامه‌ای قهرمان ملی در پاریس؛ سفارت فرانسه از توییت عبدالله به زبان فارسی قدردانی کرد
ارج گذاری از کارنامه‌ای قهرمان ملی در پاریس؛ سفارت فرانسه از توییت عبدالله به زبان فارسی قدردانی کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.02.2021
عضو شوید
شورای شهرداری پاریس با اکثریت آراء فیصله نموده تا نشانی را در ناحیه ۸ این شهر برای یادبود از احمدشاه مسعود، نصب نماید.

به گزارش اسپوتنیک، معاون شهرداری شهر پاریس در تویتی نوشته است که پاریس اولین شهری در جهان است که پس از بیست سال از شهادت احمدشاه مسعود، از او به خاطر مبارزات آزادی‌بخش و صلح‌جویانه‌اش تجلیل می‌نماید.
درهمین حال عبدالله عبدالله رئیس شورای مصالحه ملی افغانستان در توییتی از اقدام شهرداری پاریس برای نام‌گذاری محله‌ای به نام شهید احمدشاه مسعود، قهرمان ملی افغانستان قدردانی نمود.


آقای عبدالله در توییتی به زبان فرانسوی نوشته است:با مسرت اطلاع یافتیم که شورای شهرداری پاریس با اکثریت آراء فیصله نموده تا نشانی را در ناحیه ۸ این شهر برای یادبود از شهید احمدشاه مسعود، قهرمان ملی کشور نصب نماید. این اقدام به پاس مبارزات آزادی‌خواهانه‌ و صلح‌جویانه‌ی قهرمان ملی و حرمت گذاشتن به اندیشه‌های آزادی‌بخش او صورت گرفته است.
در ادامه رئیس شورای مصالحه ملی نوشته است که با در نظر داشت اینکه روابط تاریخی، دوستی و ارزش‌های مشترک فرانسه و افغانستان را با یک‌دیگر پیوند می‌دهند، ارج گذاری از اندیشه‌ها و کارنامه‌های قهرمان ملی بیانگر این دوستی و ارزش‌های مشترک است و بر تحکیم روابط میان دو کشور می‌افزاید.
در عین حال، سفارت فرانسه در کابل در وتوییتی از آقای عبدالله به زبان فارسی سپازگزاری نموده است: تشکر از ینکه به زبان فرانسوی نوشته کردید. ما را بسیار خوش ساخت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала