دیپلمات پاکستانی: تاخیر در خروج نیروهای خارجی، روند صلح افغانستان را به خطر می‌اندازد

CC BY 2.0 / U.S. Navy/ Lt. Chad A. Dulac / Headed homeدیپلمات پاکستانی: تاخیر در خروج نیروهای خارجی، روند صلح افغانستان را به خطر می‌اندازد
دیپلمات پاکستانی: تاخیر در خروج نیروهای خارجی، روند صلح افغانستان را به خطر می‌اندازد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.02.2021
عضو شوید
نماینده سابق پاکستان در سازمان ملل از تاخیر در خروج نظامیان امریکایی از افغانستان ابراز نگرانی کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از دنیانیوز، ملیحه لودهی نماینده سابق پاکستان در سازمان ملل با ابراز نگرانی از تاخیر خروج نظامیان امریکایی در افغانستان اظهارداشت که این اقدام می‌تواند توافق صلح با طالبان را به خطر بیاندازد.

پنتاگون: درباره خروج نیروها از افغانستان هنوز تصمیمی گرفته نشده   - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.02.2021
پنتاگون: درباره خروج نیروها از افغانستان هنوز تصمیمی گرفته نشده

لودهی گفت که اگر توافقنامه قطر لغو شود ممکن است روند صلح افغانستان نیز به مخاطره بیافتد.

وی افزود که پاکستان باید دولت بایدن را نسبت به این خطر آگاه سازد و هشدار داد که این موضوع می‌تواند چالش بزرگی برای اسلام‌آباد باشد.

پیش از این نیز شاه محمود قریشی وزیر خارجه پاکستان از آمریکا خواسته بود تا روند صلح افغانستان را ادامه داده و نسبت به تعهد برای خروج نظامیان امریکایی از افغانستان در زمان تعیین شده آن پایبند باشد.

این در حالی است که پنتاگون نیز اخیراً گفت که امتناع طالبان از اجرای تعهداتش برای کاهش خشونت‌ها در افغانستان، پرسش‌هایی را در این باره ایجاد می‌کند که آیا همه نیروهای امریکایی می‌توانند مطابق با توافق صلح تا می سال جاری میلادی افغانستان را ترک کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала