کنگره امریکا خواستار تاخیر در برنامه خروج نیروهای امریکایی از افغانستان شد

CC BY 2.0 / U.S. Navy/ Lt. Chad A. Dulac / Headed homeکنگره امریکا خواستار تاخیر در برنامه خروج نیروهای امریکایی از افغانستان شد
کنگره امریکا خواستار تاخیر در برنامه خروج نیروهای امریکایی از افغانستان شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.02.2021
عضو شوید
کنگره امریکا در گزارشی به دولت بایدن توصیه کرده که ایالات متحده باید برنامه خروج کامل نیروهایی امریکایی از افغانستان را عقب بیاندازد؛ زیرا خارج کردن همه نیروهای امریکایی در این مقطع می‌تواند به جنگ داخلی، بی ثبات شدن منطقه و احیای تهدیدهای القاعده بیانجامد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شفقنا، براساس توافق دوحه که میان دولت قبلی امریکا و طالبان امضا شده، این گروه باید حملات به نیروهای امریکایی را متوقف کند، سطح خشونت ها در افغانستان را به شدت کاهش دهد، و گفت‌وگوهای صلح با دولت افغانستان را پیش ببرد. امریکا در مقابل قول داد به تدریج از شمار نیروهای خود در افغانستان بکاهد و تا می 2021 آنها را کاملا خارج کند.

پنتاگون: درباره خروج نیروها از افغانستان هنوز تصمیمی گرفته نشده   - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.02.2021
پنتاگون: درباره خروج نیروها از افغانستان هنوز تصمیمی گرفته نشده

اما در گزارشی که تحت عنوان «گروه مطالعه افغانستان» به سفارش کنگره امریکا تهیه شده  آمده است که ایالات متحده، نباید پیروزی را دو دستی تقدیم طالبان کند و باید کاهش بیشتر نیروها را از جمله به پیشرفت مذاکرات صلح و کاهش خشونت از سوی طالبان گره بزند.

در این گزارش، به دولت قبلی امریکا تحت ریاست دونالد ترامپ انتقاد شده بود که بیش از حد به شورشیان طالبان امتیاز داده است تا به طولانی ترین جنگ امریکا پایان دهد.

این گزارش می گوید که رعایت ضرب الاجل خروج نیروهای امریکایی از افغانستان، بدون آنکه ابتدا خشونت‌ها کاهش پیدا کرده و مذاکرات صلح میان دولت افغانستان و طالبان پیشرفت کرده باشد، می تواند به فروپاشی دولت و از سرگیری جنگ داخلی منجر شود.

تمدید ضرب الاجل خروج، به استدلال نویسندگان، به دولت بایدن فرصت بازبینی سیاست هایش را خواهد داد، به طوری که کاهش بیشتر نیروهای امریکایی را به کاهش خشونت از سوی طالبان، پایان همکاری این گروه با القاعده و پیشرفت در مذاکرات دوحه گره بزند.

در این گزارش آمده است که امریکا باید سیاست خود را اصلاح کند تا از این موضوع اطمینان حاصل شود که گفت و گوهای صلح در دوحه قطر میان طالبان و هیاتی که شامل مقام های دولت افغانستان است به یک راه حل با دوام برای چند دهه جنگ منجر شود.

این در حالی است که گروه طالبان می گوید جنگجویان القاعده دیگر در افغانستان حضور ندارند و اشاره کرده است که اگر نیروهای خارجی تا اول مه این کشور را ترک نکنند حملات علیه آنها را از سر خواهد گرفت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала