نگرانی اتحادیه اروپا از کشتار های هدفمند خبرنگاران در افغانستان

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر نگرانی اتحادیه اروپا از کشتار های هدفمند خبرنگاران در افغانستان
نگرانی اتحادیه اروپا از کشتار های هدفمند خبرنگاران در افغانستان   - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.02.2021
عضو شوید
اتحادیه اروپا از قتل‌ های هدفمند خبرنگاران در افغانستان ابراز نگرانی کرده می‌گوید می‌گوید موارد خشونت علیه خبرنگاران در سال 2020 در مقایسه با سال قبل از آن حدود 26 در صد افزایش را نشان داد.

به گزارش اسپوتنیک،  ماموریت اتحادیه اروپا در افغانستان گزارش سالانه کمیته مصئونیت خبرنگاران افغان را برای حفاظت از آزادی رسانه‌ها و خبرنگاران در پرچم افغانستان مهم می‌داند.

بر اساس تویتی که این ماموریت روز گذشته (17 دلو) نشر کرد، اتحادیه اروپا با رسانه‌های آزاد افغانستان مشارکت دارد و به وسیله کمک‌های مالی اضطراری و دفاع از آنها همکاری می‌کند.

افزایش ترورهای هدفمند؛ خبرنگاران سرشناس افغانتسان ترک وطن ‌می‌کنند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.01.2021
افزایش ترورهای هدفمند؛ خبرنگاران سرشناس افغانتسان ترک وطن ‌می‌کنند

گزارش سالانه کمیته مصئونیت خبرنگاران افغان نشان می‌دهد که در سال 2020 میلادی، موارد خشونت با خبرنگاران در مقایسه با سال پیشتر از آن، 26 درصد افزایش داشته است.

عبدالمُعید هاشمی رییس کمیته دفاع از خبرنگاران افغانستان نیز اظهار داشته که دو ماه اخیر سال 2020 میلادی مرگبار‌ترین زمان برای خبرنگاران در افغانستان بود و در این مدت پنج خبرنگار جان باختند.

رییس کمیته دفاع از خبرنگاران افغانستان گفت که بنابر تهدیدها، شماری از خبرنگاران به بیماری‌های روانی مبتلا شده‌اند و حدود 10 تن از آنها افغانستان را ترک کرده‌اند.

حکومت افغانستان بار‌ها از پیگیری قضیه‌های قتل خبرنگاران و فعالان مدنی سخن گفته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала