سهم بیشتر مردم در بازسازی برخی مناطق غزنی نسبت به دولت 

© Sputnikسهم بیشتر مردم در بازسازی برخی مناطق غزنی نسبت به دولت 
سهم بیشتر مردم در بازسازی برخی مناطق غزنی نسبت به دولت  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.02.2021
عضو شوید
در برخی از مناطق ولایت غزنی از آن میان در ولسوالی جاغوری بسیار از پروژه‌ها با هزینه‌های مردمی ساخته شده و در حال ساخت هستند. 

ادامه گروگان گیری جنگجویان طالبان در قره باغ غزنی  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.01.2021
ادامه گروگان گیری جنگجویان طالبان در قره باغ غزنی 
به گزارش اسپوتنیک به نقل از آوا، خداداد عرفانی یکی از نمایندگان غزنی در مجلس نمایندگان افغانستان، درباره نقش پررنگ مردم در بازسازی مناطق در برخی مناطق ولایت غزنی گفت: در ولسوالی جاغوری و مالستان و برخی مناطق دیگر ولایت غزنی نقش مردم در ساخت و ساز و بازسازی پر رنگ‌تر از نقش دولت است و شماری از مکتب ها، سرک، درمانگاه ها و حتی بندهای آب با هزینه‌های مردمی و به کمک هموطنان که در بیرون از کشور هستند، ساخته شده است و کار شماری از پروژه‌ها هم زیر کار است.

وی درباره دلیل سهم بیشتر مردم در بازسازی افزود؛ وقتی مردم دیدند که دولت تمایلی برای اجرا پروژه‌های اساسی در مناطق ندارد، ناامید شده و خود مردم در تلاش هستند که برای حل مشکلات محیط خود اقدام به جمع‌آوری پول و بازسازی کنند وگرنه از لحاظ قانونی این وظیفه دولت است که برای مردم خدمات عرضه کند و سرک و مکتب و کلینک برای مردم بسازد.

به گفته وی، در طول 18 سال با وجود وعده‌ها فراوان، سرک ولسوالی جاغوری ساخته نشد.

عارف باهنر ولسوال جاغوری نیز از مردم به دلیل نقش پررنگ در بازسازی پروژه‌ها استقبال کرده و آن را دلیل عشق مردم به وطن‌شان عنوان می‌کند.

وی نیز می‌گوید، که هموارکاری ده‌ها متر سرک در مناطق مختلف جاغوری توسط مردم انجام شده است.

از سویی هم شماری از باشندگان ولسوالی ده یک غزنی نیز آستین بالا زده و ترمیم بخش‌های تخریب شده سرک این ولسوالی را آغاز کرده‌اند.

یادآوری می کنیم، که با وجود سرازیر شدن میلیون‌ها دالر کمک جامعه جهانی در جریان 18 سال گذشته تا هنوز مردم بخش‌های زیادی از کشور، به خدمات اساسی مانند: سرک پخته، کلینک، مکتب و سایر خدمات دسترسی ندارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала