محب: اگر طالبان به صلح حاضر نشود، ما به دفاع از افغانستان آماده‌ هستیم

© Twitter Office of the National Security Council of the Islamic Republic of Afghanistanمحب: اگر طالبان به صلح حاضر نشود، ما به دفاع از افغانستان آماده‌ هستیم
محب: اگر طالبان به صلح حاضر نشود، ما به دفاع از افغانستان آماده‌ هستیم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.02.2021
عضو شوید
مشاور امنیت ملی افغانستان می‌گوید، که طالبان میز گفت‌وگوهای صلح را ترک کرده‌اند و به همین دلیل، نیروهای دفاعی و امنیتی، حاضر به جنگ به آن‌ها و دفاع از مردم افغانستان استند.

حمدالله محب، مشاور شورای امنیت ملی افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.01.2021
محب: حکومت موقت فرصت دایمی برای مداخله "خارجی" است
به گزارش اسپوتنیک، حمدالله محب مشاور امنیت ملی افغانستان، که روز شنبه (۱۸ دلو)، در یک نشست خبری سخن می‌زد، گفت: «طالبان قدرت می‌خواهند و برای به دست آوردن آن، حاضر استند افغانستان را ویران کنند. اگر طالبان صلح نکنند، ما باید از مردم دفاع کنیم. رییس‌جمهور غنی به صلح متعهد است؛ اما طالبان مانع اصلی در برابر روند صلح استند».

او ابراز امیدواری کرد، که در افغانستان صلح سراسری برقرار شود، اما گفت: «هر کسی که به فکر سقوط دادن نظام باشد، به هیچ صورت به خواسته‌اش نخواهد رسید. به آن‌ها اجازه نمی‌دهیم که نظام را از بین برده و اهداف شوم باداران‌شان را در این جا پیاده کنند».

محب گفت، که سفرهای اخیر هیات طالبان به کشورهای منطقه نشان داد، که هیچ کشوری از برپایی نظام امارتی در افغانستان حمایت نمی‌کند.

از سویی هم، مسعود اندرابی وزیر داخله در این نشست خبری گفت، که طالبان توانایی سقوط دادن شهرها و مراکز شهرها را ندارند.

او افزود: «طالبان همین حالا در کندهار جنگ را شروع کردند؛ اما هیچ سربازی ندارند و از دیگر ولایت‌ها نفر طلب کرده‌اند. نیروهای دفاعی و امنیتی تلفات زیادی به آن ها وارد کرده‌اند».

اندرابی تاکید کرد، که اگر طالبان صلح نکنند، نیروهای امنیتی و دفاعی نیز برای سرکوب آن‌ها آمادگی کامل دارند.

یادآوری می کنیم، که نزدیک به یک ماه از آغاز دور دوم گفت‌وگوهای صلح در قطر می‌گذرد؛ اما در این مدت، دو طرف تنها یکی دو بار با هم نشست رسمی برگزار کرده‌اند که آن‌هم بیشتر تشریفاتی بوده است. هیئت طالبان، از چندی به این طرف سفرهایی را به ایران، روسیه و ترکمنستان آغاز کرده و از گفت‌وگوهای صلح فاصله گرفته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала