اتحادیۀ جهانی علمای مسلمان جنگ افغانستان را ناجایز خواند

© Sputnik / JAK / JAKاتحادیۀ جهانی علمای مسلمان جنگ افغانستان را ناجایز خواند
اتحادیۀ جهانی علمای مسلمان جنگ افغانستان را ناجایز خواند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.02.2021
عضو شوید
اتحادیهٔ جهانی علمای اسلامی کشتار هدفمند علماء، مدافعین‌حقوق بشر و مفکرین را در گوشه و کنار افغانستان شدیداً محکوم کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از وزارت خارجه افغانستان، اتحادیهٔ جهانی علمای اسلامی با نشر اعلامیه‌ای کشتار هدفمند علماء، مدافعین‌حقوق بشر و مفکرین را در گوشه و کنار افغانستان شدیداً محکوم کرده است.

کشته و زخمی شدن مسئولان ترورهای هدفمند در کابل  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.01.2021
کشته و زخمی شدن مسئولان ترورهای هدفمند در کابل 

این اتحادیه تاکید نموده است که حمله بر غیر نظامیان و ریختن خون انسان‌های بیگناه مخالف آموزه‌های تمام ادیان آسمانی و قوانین جهانی می‌باشد.
در این اعلامیه آمده است: "اتحادیۀ جهانی علمای اسلامی در قطر از همۀ متفکرین، دانشمندان و عالمان دینی کشورهای جهان اسلامی تقاضا کرده است تا در روشنایی احکام کتاب خداوند متعال و سنت نبوی و با در نظرداشت اصول و اساسات شریعت اسلامی تداوم جنگ و خونریزی را نکوهش نموده و در راستای برقراری آتش‌بس، توقف خشونت‌ها و پایان جنگ در افغانستان، تلاش نمایند."
در همین حال وزارت خارجه افغانستان ضمن، استقبال از اعلامیه اتحادیه جهانی اسلامی، از جامعه جهانی خواسته است تا در افغانستان به‌حمایت‌های‌شان در راستای قطع خونریزی و تأمین صلح در این کشور مصیب‌کشیده ادامه دهند.
در این اواخر، شماری از خبرنگاران و فعالان اجتماعی هدف حملات مسلحانه قرار گرفته اند. هیچ گروهی مسئولیت این حملات را برعهده نمی‌گیرد اما حکومت افغانستان مرتبا طالبان را متهم کرده که در پشت این حملات است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала