هیات مردمی: علیپور کار در چارچوب حکومت را می پذیرد 

© Photo / Facebook account of General Murad Ali Muradهیات مردمی: علیپور کار در چارچوب حکومت را می پذیرد 
هیات مردمی: علیپور کار در چارچوب حکومت را می پذیرد  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.02.2021
عضو شوید
فرمانده جبهه مقاومت برای عدالت در بهسود می‌پذیرد که در چارچوب تعیین شدۀ حکومت کار کند.

اعلامیه مطبوعاتی وزارت امور داخله در پیوند به سپردن یافته های هیات بررسی کننده از حادثه بهسود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.02.2021
اعلامیه مطبوعاتی وزارت امور داخله در پیوند به سپردن یافته های هیات بررسی کننده از حادثه بهسود
به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، اعضای هیات مردمی می‌گویند، که اوضاع امنیتی بهسود شکننده‌است و تا زمانی‌که عدالت برای خانواده‌های قربانیان این رویداد فراهم نشود نیروهای دولتی در بهسود زیر نظارت خواهند ماند.

مهدی راسخ، عضو این هیات گفت: «آقای علی پور حامیانش و مردم گفته‌اند که ما مطابق قانون از مردم خود داوطلبانه دفاع می‌کنیم. همین دفاع ما را در چوکات قانون هرگونه که تعریف می‌کنند ما استیم اما حکومت تاکنون هیچ پیشنهادی نداده است».

مراد علی مراد، معاون پیشین وزارت دفاع ملی، مهدی راسخ، نمایندۀ مردم میدان وردک در مجلس نمایند‌گان و علی اکبر قاسمی، نمایندۀ مردم غزنی در مجلس اعضای اعزامی مردم به وردک استند.

این هیات چند روز پس از درگیری در بهسود به این ولسوالی رفتند و اکنون که به کابل برگشته‌اند می‌گویند، که هنوز هم اوضاع بهسود بهبود نیافته‌است.

آنان از حکومت می‌خواهند که فرمانده پولیس میدان وردک محاکمه شود و نیز برای بهبود اوضاع امنیتی ولسوالی بهسود کاری کند.

مراد علی مراد گفت: «یک حرکت غیرمسلکی از سوی قومندان امنیه میدان وردک بود. یک ملکی که هفده مرمی یا هژده مرمی از پشت سر، سرش فیر شود، شما قضاوت کنید که چقدر جاهلانه عمل کرده‌اند».

مهدی راسخ نیز افزود: «آن‌ها گفته‌اند تا زمانی که خواست‌های ما برآورده نشود، اجازه نمی‌دهند که در بهسود کدام اقدامات دیگری از سوی حکومت روی دست گرفته شود».

وزارت امور داخله می‌گوید هیاتی که از سوی حکومت برای بررسی اوضاع بهسود به این ولسوالی سفر کرده بود یافته‌هایش را با این وزارت درمیان گذاشته‌است.

طارق آرین سخن‌گوی وزارت امور داخله گفت: «هنوز این موضوع زیر بررسی ما است. سلامت و ملامت پس از بررسی معلوم می‌شود».
 
یادآوری می کنیم، که وزارت امور داخله پیش از این گفته‌ بود، که درگیری در بهسود پس از آن رخ داد که نیروهای دولتی برای معرفی فرماندهان تازه برای این ولسوالی و اکمال پاسگاه‌‌های پولیس به بهسود رفته بودند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала