در رویداد اخیر در بهسود ۴۲ نفر کشته شده‌اند

© Islamic Republic of Afghanistan Ministry of Defense در رویداد اخیر در بهسود ۴۲ نفر کشته شده‌اند
 در رویداد اخیر در بهسود ۴۲ نفر کشته شده‌اند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.02.2021
عضو شوید
یکی از اعضای مجلس نمایندگان می‌گوید، در رویداد اخیر ولسوالی بهسود میدان وردک، ۴۲ تن از افراد ملکی، کشته، زخمی و حتی زیر تانک شده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، مهدی راسخ، عضو مجلس نمایندگان در نشست امروز (دوشنبه، ۲۰ دلو) مجلس نمایندگان گفت که گزارش هیات بررسی‌کننده حکومت در مورد رویداد بهسود نسبتا منصفانه است و مجلس نمایندگان باید این گزارش را بررسی کند.

اعلامیه مطبوعاتی وزارت امور داخله در پیوند به سپردن یافته های هیات بررسی کننده از حادثه بهسود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.02.2021
اعلامیه مطبوعاتی وزارت امور داخله در پیوند به سپردن یافته های هیات بررسی کننده از حادثه بهسود

او در عین حال از رییس مجلس خواست تا یک هیات بی‌طرف، متشکل از نمایندگان مردم را برای بررسی رویداد بهسود تعیین کند.

غلام‌حسین ناصری، یک عضو دیگر مجلس نیز بر تشکیل یک هیات برای بررسی رویداد بهسود تاکید کرد و در عین حال خواستار رسیدگی به خانواده‌های قربانیان شد.

او گفت که زخمیان رویداد بهسود باید برای تداوی به شفاخانه‌های کابل انتقال داده شوند.

گفتنی است که دو هفته قبل به تاریخ ۱۰ دلو، شماری از متنفذان و باشندگان ولسوالی حصه اول بهسود میدان‌وردک، در یک گردهمایی از فرمانده پولیس این ولایت خواسته بودند تا با نیروهای تحت امرش به‌خاطر جلوگیری از بروز هرگونه حادثه‌ای، این ولسوالی را ترک کرده و به مرکز ولایت برگردد.

در همین حال دولت یک هیات را برای بررسی رویداد بهسود به منطقه فرستاد. به دنبال آن، گفته می‌شود که فرمانده پولیس میدان‌وردک به کابل فراخوانده شده‌است. مردم بهسود خواستار محاکمه او به جرم دست‌داشتن در کشتار اهالی این منطقه هستند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала