کشته و زخمی شدن 135 طالب مسلح در 6 ولایت در عملیات های ارتش

© Photo / MOD fbنیروهای هوایی افغان
نیروهای هوایی افغان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.02.2021
عضو شوید
در پی عملیات نیروهای امنیتی افغان در ولایات های کندهار، ننگرهار، ارزگان، بغلان، میدان وردگ و فاریاب 95 تن از طالبان مسلح کشته و 40 تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع ملی در دو خبرنامه جداگانه نوشته است که نظامیان افغان در نتیجه عملیات شان در ولسوالی های پنجوایی، ژیری، ارغنداب و دند ولایت کندهار 35 طالب مسلح را از بین برده و 6 تن دیگر را زخمی کرده اند.

در یک خبرنامه دیگر این وزارت آمده است که نیروهای امنیتی افغان در نتیجه عملیات های شان در ولسوالی های حصارک و شیرزاد ننگرهار 22 طالب مسلح را کشته و 11 تن دیگر را زخمی کرده اند.

کشته شدن پنج عضو کلیدی طالبان در بلخ  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.02.2021
کشته شدن پنج عضو کلیدی طالبان در بلخ

همچنان این وزارت می گوید که عملیات نیروهای امنیتی افغان در مربوطات ولسوالی ولایت ارزگان سبب کشته شدن 13 طالب مسلح و زخمی شدن 9 تن دیگر از اعضای این گروه شده است.

این وزارت دریک خبر دیگر می گوید که قوای هوایی افغان در نتیجه سه مورد ضربات هدفمند بالای تجمعات طالبان در روستای سرآسیاب ولسوالی قیصار، ینگی قلعه ولسوالی شیرین تگاب وساحات مرکزی ولسوالی قیصار 14 هراس افگن طالب را کشته 6 تن را زخمی و دو موقعیت و چندین میل سلاح و وسایط آنان را نابود کردند.

در یک عملیات دیگر قوای هوایی بالای  موقعیت های طالبان در مربوطات پرچاوک ولسوالی بغلان مرکزی ولایت بغلان 8 طالب مسلح کشته و 6 تن دیگر آنان زخمی شدند.

در خبرنامه دیگر وزارت دفاع آمده است که نیروهای امنیتی افغان در نتیجه عملیاتی در منطقه ده افغانان ولسوالی نرخ میدان وردگ 2 طالب را از بین برده و 2 تن دیگر را زخمی کرده اند.

بر بنیاد این خبرنامه ها مقدار زیاد سلاح و مهمات طالبان نیز در نتیجه عملیات های یاد شده از بین رفته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала