آیا سربازان امریکایی پس از ماه می در افغانستان باقی می‌مانند؟

© REUTERS / U.S. Army/Staff Sgt. Robert Waters/Handout آیا سربازان امریکایی پس از ماه می در افغانستان باقی می‌مانند؟
آیا سربازان امریکایی پس از ماه می در افغانستان باقی می‌مانند؟ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.02.2021
عضو شوید
کاخ سفید درباره این که آیا دولت جدید امریکا به رهبری رئیس‌جمهور بایدن تصمیم برای حفظ نیروهای امریکایی در افغانستان پس از ماه می را گرفته است، خودداری می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، کاخ سفید روشن نساخت که آیا دولت جدید امریکا به رهبری جو بایدن تصمیم برای حفظ نیروهای امریکایی در افغانستان پس از ماه می را گرفته است، خودداری می‌کند.

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید درباره این موضوع که قبلاً توسط لیندسی گراهام سناتور جمهوری‌خواه گفته شده بود، می‌گوید: تا آنجا که من می‌دانم، سناتور گراهام نماینده رسمی دولت امریکا نیست. و در مورد موضوع هیچ خبری در دیدار بایدن از پنتاگون انتظار نمی‌رود.

کارشناسان سیاسی به بایدن: در خروج نیروها از افغانستان عجله نکن - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.02.2021
کارشناسان سیاسی به بایدن: در خروج نیروها از افغانستان عجله نکن

پیش از این، لیندسی گراهام سناتور جمهوری‌خواه و کارکشته امریکایی خروج نیروهای امریکایی را از افغانستان بدون موقع و غیرضروری خواند و گفته بود که «طالبان به تعهدات خود عمل نکرده‌اند و توافق‌نامه دوحه را نقض کرده‌اند، همچنان حضور نیروهای امریکایی را در افغانستان جدی و مهم خوانده و خروج را به اساس شرایط و وضعیت و زمان مناسب بیان کرده است.

سخنگوی کاخ سفید گفت: البته این موضوعی است که برای رئیس‌جمهور و تیمش که مسوولیت امنیت ملی را دارند از اهمیت بالایی برخوردار است. اما من هیچ اطلاعات به‌روز شده‌ای در مورد ساختار و ترکیب نیروها در افغانستان ندارم، و انتظار ندارم که چنین اطلاعاتی امروز ظاهر شود.

به گفته وی، بایدن با مشورت با آنتونی بلینکن وزیر خارجه و لوید آستین وزیر دفاع امریکا در مورد میزان حضور بیشتر نظامی امریکا در افغانستان تصمیم خواهد گرفت. وی گفت که این محور سفر فعلی وی به پنتاگون نیست.

براساس توافق آمریکا و طالبان که در دوحه قطر به امضا رسیده، در صورت پیشرفت در مذاکرات میان افغانستانی و فراهم شدن زمینه صلح، تا ماه می سال 2021 باید همه ای نیروهای خارجی از افغانستان بیرون شوند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала