زن کندزی که ۱۹ سال گم بوده است

© Sputnik / Zuhal Sarhadزن کندزی که ۱۹ سال گم بوده است
زن کندزی که ۱۹ سال گم بوده است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.02.2021
عضو شوید
یک زن کندزی که ۱۹ سال پیش در جریان جنگ‌ها از خانواده‌اش جدا شده است حالا دنبال اقارب خود می‌گردد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از سلام وطندار، این بانوی ۳۲ ساله که در ۱۳ سالگی زخمی و سپس خانواده‌اش را گم کرده است حالا با وجود داشتن شش فرزند، به دنبال اقارب خود سرگردان است.

زرمینه، ۱۳ ساله بود که در جنگ‌های کندز از ناحیۀ سر و پا آسیب جدی دید و بعداً از سوی یک شخص به ولسوالی خان‌آباد انتقال داده شد.

او می‌گوید: «جنگ که شد، من زخمی شدم. در قسمت‌های رانم جایی چره است. بعد نمی‌فهمیدم یک مرد مرا برد به خان‌آباد، آن‌جا مرا کلان کرد. در ۱۳ ساله‌گی مرا به شوهر داد. حالا نمی‌دانم در زمین هستم یا در آسمان. من نه نام پدر خود را به یاد دارم و نه از مادر خود را. هیچ یادداشت در زهنم نیست. پارسال یک دخترکم چرۀ راکت خورد، بعد به یادم آمد که من هم همین قسم حادثه را سپری کرده بودم. حالا من زیاد افسوس می‌خورم. اگرچه صاحب فرزند هم که هستم، می‌خواهم اقاربم پیدا شوند.»

زرمینه به خوبی از فردی که او را به خان‌آباد منتقل کرده یاد می‌کند و می‌افزاید که آن فرد برای یافتن اقارب وی تلاش زیاد کرده بود.

یک سال پیش زرمینه همسرش را نیز از دست داد. حالا او چهار دختر و دو پسر دارد و به همراه آنان زندگی میکند اما کماکان آرزو دارد روزی خانواده‌اش را پیدا کند.

زرمینه حالا تلاش دارد تا از طریق رسانه‌ها، اقارب خود را از محل زندگی خود آگاه کند.

 

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала