آزاد شدن ساحات غضب ‌شده به ارزش میلیاردها افغانی در کابل

© AP Photo / Musadeq Sadeq آزاد شدن ساحات غضب ‌شده به ارزش میلیاردها افغانی در کابل
 آزاد شدن ساحات غضب ‌شده به ارزش میلیاردها افغانی در کابل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.02.2021
عضو شوید
شهرداری کابل: به ارزش 8 میلیارد افغانی ساحات عضب شده شامل زمین سفید، گلدان‌ها، ساحه سبز، پارکینگ و ده‌ها مورد دیگر آزاد شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، داوود سلطان‌زوی، شهردار کابل که روز دوشنبه، 27 دلو در نشست حساب‌دهی دولت به ملت صحبت می‌کرد، گفت که حدود 55 هزار مترمربع زمین سفید، 173 هزار متر مربع گلدان و ساحه سبز، 18 هزار متر مربع پارکینگ و ده‌ها مورد دیگر از غصب که به شکل مجموعی یک میلیون و 500 هزار متر مربع زمین را شامل می‌شود، آزاد شده است.

از یک انفجار خونین در شهر کابل جلوگیری شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.02.2021
از یک انفجار خونین در شهر کابل جلوگیری شد

سلطان‌زوی که اقدامات شهرداری کابل را در بخش تطبیق برنامه میثاق امنیتی توضیح می‌داد، گفت که  هشت هزار و 333 غرفه غیرقانونی که در ساحات سبز و ملکیت‌های عامه در نقاط مختلف شهر کابل قرار داشت، تخریب و برداشته شده است.

او هم‌چنان گفت که 100 کیلومتر جاده عمومی و کوچه به‌ روی ترافیک و شهروندان بازگشایی شده و نیز 276 کیلومتر پیاده ‌رو از موجودیت موانع پاک ‌سازی شده است.

داوود سلطان‌زوی افزود که ترتیب و دیزاین جای برای نه صنف مختلف دست‌فروشان و تطبیق آن در سه ناحیه مزدحم شهر کابل با جا به جایی 464 غرفه به شکل آزمایشی آغاز شده است. به گفته او، هشت هزار و 286 کراچی نیز در جاهای مناسب تنظیم شده است.

شهردار کابل توضیح داد که 12 هزار و 325 مورد پیش‌ برآمده‌گی دکان‌ها، نانوایی‌ها و قصابی‌ها در جاده‌های اصلی و فرعی تخریب شده و نیز 164 ساختمان بدون مجوز و 164 ساختمان غیرمعیاری شناسایی و 124 ساختمان متخلف در سطح شهر به صورت کلی یا قسمی تخریب شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала