عبدالله: زبان تهدید و زور در افغانستان، نتیجه نمی‌دهد

© REUTERS / Ibraheem al Omariعبدالله به حکمتیار: زبان تهدید و زور در افغانستان، نتیجه نمی‌دهد
عبدالله به حکمتیار: زبان تهدید و زور در افغانستان، نتیجه نمی‌دهد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.02.2021
عضو شوید
رئیس شورای عالی مصالحه ملی، می گوید که در شرایط کنونی مردم افغانستان توقع دارند که رهبران سیاسی از زبان تهدید، زور و خشونت استفاده نکنند.

به گزارش اسپوتنیک، داکتر عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی مصالحه ملی امروز دوشنبه (15، فبروی)، در مراسم تودیعی حسین اونی بوتسلی نماینده دایمی سازمان همکاری اسلامی در سفارت ترکیه در کابل گفت که در شرایط کنونی مردم افغانستان توقع دارند که رهبران سیاسی از زبان تهدید، زور و خشونت استفاده نکنند. زبان تهدید و زور در افغانستان نتیجه نمى‌دهد، اما بعضى چهره‌های سیاسی گاهی بدون احتیاط حرف می‌زنند. باید همه متوجه وضعیت حساس کشور باشیم، شرایط را درک کنیم و پیام آور صلح، همدیگرپذیری و وحدت باشيم.

حکمتیار: جوانان در انتخابات سهم گسترده بگیرند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.02.2021
واکنش ها به هشدار حکمتیار برای سقوط حکومت/ صالح آن را فکاهی سیاسی خواند

گلبدین حکمتیار روز یک‌شنبه، بیست‌وششم دلو که به مناسبت خروج قشون سرخ شوروی از افغانستان سخنرانی می‌کرد، هشدار داد که اگر توافق‌نامه صلح حزب اسلامی و دولت عملی نشود، با راه‌اندازی تظاهرات گسترده ارگ را محاصره و ارگ‌نشینان را به سرنوشت «پرچمی‌ها» گرفتار خواهد کرد.

حکمتیار هم‌چنان حکومت را به سنگ‌اندازی در روند صلح متهم کرد و گفت که از کشورهای منطقه در «ضمن» کانتینرهای تجارتی سلاح به کشور وارد و به فرماندهان ضد طالبان توزیع می‌کند تا برای جنگ آماده‌گی بگیرند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала