آموزگاران هرات: ما گدا نیستیم، حق قانونی خود را می‌خواهیم

© @https://twitter.comآموزگاران در هرات: گدا نیستیم و حق قانونی خود را می‌خواهیم
آموزگاران در هرات: گدا نیستیم و حق قانونی خود را می‌خواهیم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.02.2021
عضو شوید
شورای معلمان هرات، در یک راهپیمایی اعتراضی از طرح مجلس نماینده‌گان مبنی بر افزایش معاشات معلمان و کارکنان خدمات ملکی پشتیبانی کردند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از رسانه های خبری، ده‌ها آموزگار هراتی در یک تجمع اعتراضی در مقابل دفتر کار والی این ولایت، خواهان افزایش معاشات خود شده و هشدار دادند در صورتی که به خواست‌های‌شان توجه نشود، دست به اعتصاب کاری خواهند زد.

در این حرکت اعتراضی آن‌ها از خیابان ابن سینای بلخی تا دروازه دفتر والی قدم زدند و با سردادن شعارهای «خواست مشروع ما یک‌سان‌سازی معاشات و حمایت از طرح یک‌سان‌سازی معاشات مجلس» خواهان عدالت شدند.

 دستور رئیس جمهور غنی: در برابر جرایم به گونه جدی اقدام شود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.02.2021
وعده رئیس جمهور غنی برای افزایش معاش معلمین و نیروهای امنیتی

برگزارکننده‌گان این همایش از بی‌مهری حکومت در قبال معلمان گلایه می‌کنند و خواهان برابری معاشات کارکنان خدمت ملکی هستند.

آنان به حکومت مهلت دو ماهه تعیین کردند که اگر تا بهار سال 1400 خورشیدی، پیشنهاد افزایش معاشات معلمان و کارکنان خدمات ملکی را نپذیرد، دست از تدریس و کار می‌کشند.

معترضان هشدار می‌دهند که اگر به خواست‌شان مبنی بر افزایش معاشات رسیده‌گی نشود، در توافق با تمام معلمان و کارکنان خدمات ملکی تا برآورده شدن خواست‌های‌شان دست از کار می‌کشند.

سال گذشته معلمان هرات در یک اعتراض 20 روزه، دروازه‌های مکتب‌های شهری را بستند و از حکومت خواستار افزایش معاش شدند.

وزارت معارف، برای پایان دادن به این اعتراض، هیأتی را به این ولایت فرستاد و به معلمان وعده داد که در سال 1399 خورشیدی به این درخواست رسیده‌گی خواهد کرد؛ وعده‌هایی که تا کنون عملی نشده و اعتراضی که هنوز پا برجا است.

پیش از این میررحمان رحمانی، رییس مجلس اعلام کرد که یکسان‌سازی معاشات کارکنان دولت «خط سرخ» مجلس نمایندگان است و تا زمانی که حکومت به درخواست آموزگاران، خانواده‌های شهدا، سربازان،‌ متقاعدین و اجیران مبنی بر یکسان‌سازی معاشات‌شان تمکین نکند، این مجلس طرح بودجه‌ی سال 1400 مالی را تصویب نمی‌کند

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала