استقبال وزارت خارجه افغانستان از رویکرد تازه ای ناتو 

© Facebook Ministry of Foreign Affairs of Afghanistan (MFA) tSp1onsorne3ueddh استقبال وزارت خارجه افغانستان از رویکرد تازه ای ناتو 
استقبال وزارت خارجه افغانستان از رویکرد تازه ای ناتو  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.02.2021
عضو شوید
وزارت امور خارجه افغانستان از رویکرد «مبتنی بر شرایط» ناتو در افغانستان استقبال می کند.
 ناتو: ده هزار نظامی  خارجی به حضور در افغانستان ادامه می‌دهند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.02.2021
ناتو: ده هزار نظامی به حضور در افغانستان ادامه می‌دهند

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه افغانستان درباره رویکرد تازه ای ناتو درباره افغانستان نوشت: وزارت امور خارجه افغانستان به شدت از موضع ناتو درباره روند صلح جاری افغانستان استقبال می کند و از رویکرد مبتنی بر شرایط سازمان در افغانستان کاملاً حمایت می کند.
این وزارت افزوده است، که وزارت امور خارجه سخنان اخیر دبیرکل ناتو آقای جنس استولتنبرگ را تکرار می کند، که "طالبان باید خشونت را کاهش دهند، با حسن نیت مذاکره کنند و به تعهد خود برای قطع همکاری با گروه های تروریستی بین المللی عمل کنند".
در این خبرنامه همچنان آمده است، که جمهوری اسلامی افغانستان تعهدات خود را در قبال صلح، از جمله آزادی حسن نیت هزاران زندانی طالبان، به طور کامل اجرا کرده است. با این حال، طالبان نتوانسته اند به تعهدات خود در زمینه کاهش خشونت، قطع ارتباط با گروه های تروریستی، ادامه گفتگوهای صلح با حسن نیت و جلوگیری از بازگشت زندانیان آزاد شده به میدان جنگ عمل کنند. ما معتقدیم که همه طرف های درگیر باید به تعهدات و تعهدات خود برای روند صلح عمل کنند.
در پایان این خبرنامه آمده است، که ما باز هم تأکید می کنیم، که رویکرد "مبتنی بر شرایط" برای موفقیت در روند صلح ، حفظ دستاوردهای دموکراتیک و حقوق بشر که به سختی به دست آمده است و احترام به فداکاری های مشترک ما در افغانستان، بسیار اساسی است.

یادآوری می کنیم، که پیش از این، خبرگزاری "دی پی ای" آلمان منابعی در ناتو فاش کردند، که آلمان و دیگر اعضای این سازمان در نشست آتی وزاری دفاع ناتو هیچ تصمیمی درباره خروج 10 هزار نیروی مستقر در افغانستان اتخاذ نخواهند کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала