واکنش ها به کاهش معاش رئیس جمهور و افزایش معاش معلمین

© Photo / Da Afghanistan Bank دوهزار افغانی به معاش کارمندان دولتی افزوده می شود
 دوهزار افغانی به معاش کارمندان دولتی افزوده می شود  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.02.2021
عضو شوید
سرپرست وزارت مالیه می گوید که حکومت مصمم است تا از معاش های رئیس جمهور، معاونین وی، اعضای کابینه بکاهد و بر معاش معلمان و کارمندان پایین رتبه بیفزاید.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، میرافغان صافی، رییس کمیسیون مالی و بودجه‌ی مجلس نمایندگان می‌گوید که با حکومت بر سر افزایش معاشات آموزگاران، کارمندان پایین‌رتبه‌ دولتی و اجیران به توافق رسیده‌اند.

براساس این توافق که امروز (چهارشنبه، ۲۹ دلو) میان اعضای کمیسیون مالی و بودجه‌ی مجلس نمایندگان و معین مالی و رییس بودجه‌ ملی وزارت مالیه صورت گرفته است، سر از اول ماه حمل سال ۱۴۰۰ خورشیدی، مبلغ دو هزار افغانی در ماه به معاش آموزگاران و کارمندان پایین‌رتبه‌ دولتی افزوده می‌شود.

​مجلس نمایندگان در تاریخ ۱۷ جدی طرحی را برای یکسان‌سازی حقوق کارمندان دولت را تأیید کرد و از حکومت خواست که آن را در طرح بودجه‌ی سال مالی ۱۴۰۰ بگنجاند. در این طرح پیشنهاد شده است که برای یکسان‌سازی معاش و حقوق مأمورین، آموزگاران، خانواده‌های شهدا، سربازان،‌ متقاعدین و اجیران به خاطر تأمین عدالت اجتماعی از کُدهای پالیسی «۹۱» و «۹۲» براساس رتب معاشات افزوده شود.

​همچنان در این طرح آمده است که معاشات سیستم «NTA»، «CBR»، «Superskill» نیز کم شود و براساس رتب معاشات به معاش مأمورین، آموزگاران، خانواده‌های شهدا، سربازان، متقاعدین و اجیران افزوده شود.

پیش از این مجلس نمایندگان دو بار طرح بودجه‌ی سال مالی ۱۴۰۰ را رد کرده بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала