اداره موقت؛ واکنش عبدالله عبدالله به سخنان اخیر ضمیر کابلوف

© Photo / A Aاداره موقت؛ واکنش عبدالله عبدالله به سخنان اخیر ضمیر کابلوف
اداره موقت؛ واکنش عبدالله عبدالله به سخنان اخیر ضمیر کابلوف - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.02.2021
عضو شوید
رئیس شورای عالی مصالحۀ ملی افغانستان به سخنان اخیر ضمیر کابلوف نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور افغانستان واکنش نشان داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تلویزیون یک، عبدالله عبدالله، رئیس‌ شورای عالی مصالحه ملی در واکنش به سخنان پسین ضمیر کابلوف نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور افغانستان و مدیر بخش دوم آسیا از وزارت خارجه روسیه، می‌گوید که روی کار آمدن اداره موقت راه حل چالش‌های کنونی افغانستان نیست.

کابلوف: افغانستان باید صاحب دولت انتقالی ائتلافی باشد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.02.2021
کابلوف: افغانستان باید صاحب دولت انتقالی ائتلافی باشد + ویدئو

رئیس شورای عالی مصالحه ملی تاکید کرده که نتیجه گفتگو‌های بین‌الافغانی مشخص کنندۀ آینده افغانستان است.

آقای عبدالله گفت: «تنها ایجاد یک حکومت موقت راه حل بوده نمی‌تواند. راه حل باید جامع و از ابتدا تا اخیر مردم افغانستان با او موافق باشند. فرض کنیم که امروز ما یک حکومت ساختیم و نامش را گذاشتم حکومت موقت، بعد از دوره موقت چی، آیا ما یک موافقه در این رابطه داریم، آیا تضمینی برای تطبیق این موافقه وجود دارد».

سخنان اخیر ضمیر کابلوف نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور افغانستان، واکنش برخی عضوهای مجلس نمایندگان را برانگیخته است، آنها می‌گویند که مسکو می‌تواند بر طالبان فشار بیاورد تا به این که به فکر حکومت موقت باشد.

یارباز حمیدی نماینده ننگرهار در مجلس افغانستان می‌گوید: «اگر مسکو، چین، هند و پاکستان می‌خواهند یک صلح و ثبات دایمی در افغانستان برقرار شود امید ما این است که فشار را بر روی طالبان افزایش دهند.

پیش از این، ضمیر کابلوف، نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه، در گفتگو با آژانس خبری اسپوتنیک، در پاسخ به سوالی که به باور مسکو، بلاخره باید یک دولت انتقالی ائتلافی بیاید گفت: این یک مدل کلاسیک برای پایان دادن به جنگ های داخلی است. در مرحله اول، یک دولت ائتلافی مورد نیاز است، که توانایی و قدرت کنترل هر دو طرف را داشته و یکدیگر را مهار کند. پس از این یک دولت حاکم جدید تشکیل شود که بتواند بسیاری از مشکلات را حل کند.

نکته اصلی پایان نهایی خونریزی در افغانستان است. ما به طالبان مستقیما گفتیم، که سخنان دوامدار درباره امارت اسلامی را دوست نداریم، زیرا این امر (در گفتگوها) مزاحمت می‌کند.

جهت مشاهده متن کامل مصاحبه اینجا کلیک نمایید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала