معدن لاجورد، بلای جان مردم کران و منجان

© Sputnik / Ignatovich /  مراجعه به بانک تصاویر معدن لاجورد؛ بلای جان مردم کران و منجان شده است
معدن لاجورد؛ بلای جان مردم کران و منجان شده است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.02.2021
عضو شوید
معدن لاجورد در ولسوالی کران و منجان بدخشان، به جای سود، به ضرر باشندگان این ولسوالی تمام شده است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از سلام وطندار این ولسوالی مرکز اختلافات جدی گروه‌های مسلح بوده و کمترین میزان دسترسی به خدمات اساسی در آن وجود دارد.

باشندگان کران و منجان می‌گویند که به آب صحی آشامیدنی، جاده‌های موتررو، خطوط تلفون، خدمات صحی و آموزشی دسترسی ندارند و این ولسوالی مورد توجه اندک دولت بوده است.

محمد ذکریا سودا والی بدخشان روز دوشنبه، بیست و هفتم دلو با استفاده از چرخبال به این ولسوالی رفته و با مردم محل دیدار کرده است. دفتر والی بدخشان گفته است که والی این ولایت شکایات و پیشنهادهای مردم کران و منجان را شنیده و به آنان وعده سپرده است که متناسب با امکانات موجود حکومت محلی و مرکزی به آنان رسیدگی خواهد کرد.

اقای سودا برای مردم این ولسوالی وعده سپرده است که در جریان سال ۱۴۰۰ به مشکلات مخابراتی و کم‌بود کارمندان صحی رسیده‌گی و زمینۀ استخدام آموزگاران مسلکی را برای مکتب‌های ولسوالی کران و منجان مساعد می‌کند.

یک هیأت دولتی متشکل از برخی اعضای شورای ولایتی و مسئولان نظامی والی را در این سفر همراهی کرده اند.

طلب‌الدین قادری، عضو شورای ولایتی بدخشان که در این سفر والی بدخشان را همراهی کرده است، می‌گوید که در جریان سفر به کران و منجان، هیچ انکشافی را در این ولسوالی ندیده است و همه آنچه از حال و احوال مردم این ولسوالی شنیده  دردآور بوده است.

استخراج معدن لاجورد هم‌اکنون متوقف است و ادارۀ محلی تلاش دارد تا از استخراج غیرقانونی معدن لاجورد در کران و منجان جلوگیری کند.

معدن لاجورد در سال‌های گذشته عاید سرشاری داشته که به جیب افراد و گروه‌های غیرقانونی ریخته و این عاید سرشار هیچ تأثیری بر زنده‌گی باشنده‌گان این منطقۀ دورافتادۀ بدخشان نداشته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала