افغانستان: آمادۀ مبارزه با خشکسالی استیم

© REUTERS / The International Federation of Red Cross and Red Crescent Societiesافغانستان: آمادۀ مبارزه با خشکسالی استیم
افغانستان: آمادۀ مبارزه با خشکسالی استیم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.02.2021
عضو شوید
وزارت رسیده‌گی به حوادث طبیعی افغانستان می‌گویند که آمادگی کامل برای  مبارزه با خشک‌سالی‌ دارد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از سلام وطندار، غلام بهاءالدین جیلانی، وزیر دولت در امور رسیده‌گی به حوادث طبیعی در برنامۀ حساب‌دهی دولت به ملت می‌گوید که خشک‌سالی به عنوان یک تهدید بزرگ در سال آینده پیش‌بینی شده؛ اما این وزارت در هماهنگی با نهادهای مربوط، کمیسیون مبارزه با خشک‌سالی را ایجاد کرده است.

به گفتۀ این مقام دولت افغانستان سفارت جاپان در افغانستان و سازمان انکشافی ملل متحد یا UNDP که در این کمیسیون عضویت و همکاری دارند مناطق آسیب‌پذیر از خشک‌سالی را شناسایی و در صورت بروز خشک‌سالی به آن مناطق کمک خواهند فرستاد.

آقای جیلانی، بخش‌های شمال‌شرق و جنوب‌غرب کشور از آسیب‌پذیرترین مناطق در صورت بروز خشک‌سالی می‌خواند.

جیلانی می‌گوید: «یک تیم از سازمان ملل و یک تیم از ادارۀ ما تعیین شده و مشخص می‌کنند که در کدام ساحات خشک‌سالی بیش‌تر است. تا حالا احتمالاً در غور و بادغیس مردم بیش‌تر با خشک‌سالی مواجه خواهند شد. ما قبل از این‌که خشک‌سالی شود، ذخایر گندم که در نظر داریم را به ولایات انتقال می‌دهیم و در جریان خشک‌سالی آن را توزیع می‌کنیم.»

مسئولان وزارت دولت در امور رسیده‌گی به حوادث می‌گویند که آنان مقداری وجوه مالی را نیز در نظر گرفته‌اند و در صورت آمدن خشک‌سالی، آن را به خانواده‌های آسیب‌دیده کمک خواهند کرد. اما به گفتۀ این مسئولان، تاکنون آمار دقیق خانواده‌هایی که ممکن است در معرض خشک‌سالی قرار بگیرند را ندارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала