وزیر عدلیه: اگر جلو قاچاق انسان گرفته نشود، بالای افغانستان تعزیرات وضع می‌شود

© Ministry of Justice, Islamic Republic of Afghanistanوزیر عدلیه: اگر جلو قاچاق انسان گرفته نشود، بالای افغانستان تعزیرات وضع می‌شود
وزیر عدلیه: اگر جلو قاچاق انسان گرفته نشود، بالای افغانستان تعزیرات وضع می‌شود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.02.2021
عضو شوید
وزیر عدلیه افغانستان در راس یک هیأت از مقامات دولتی به منظور بررسی وضعیت قاچاق انسان و قاچاق مهاجران در ولایت نیمروز به آن ولایت سفر کرد.
فضل احمد معنوی به عنوان وزیر عدلیه تایید شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.11.2020
فضل احمد معنوی به عنوان وزیر عدلیه تایید شد

به گزارش اسپوتنیک، وزارت عدلیه امروز نوشت: فضل احمد معنوی وزیر عدلیه کشور به نیمروز سفر و در این سفر تاکید کرد، که اگر جلو قاچاق انسان و قاچاق مهاجران گرفته نشود بالای بخش‌های مختلف کشور تعزیرات وضع می‌شود.
در این سفر وزیر عدلیه را معین وزارت کار و امور اجتماعی، معین وزارت امور مهاجرین، معاون حقوق بشر وزارت دفاع ملی و رییس حقوق بشر وزارت عدلیه همراهی می‌کردند.
این وزارت افزوده است، که معنوی در جریان این سفر با والی نیمروز دیدار و درباره جلوگیری از قاچاق انسان و قاچاق مهاجران گفتگو کرد.
او همچنین در نشستی که در مقر کمیسیون ولایتی قاچاق انسان و قاچاق مهاجران ولایت نیمروز برگزار گردیده بود، اشتراک و سخنرانی کرد.
وزیر عدلیه گفته است، که قاچاق انسان و قاچاق مهاجران یک مشکل بین‌المللی است و دولت افغانستان به منظور جلوگیری از قاچاق انسان و قاچاق مهاجران کمیسیون عالی را ایجاد کرده که ریاست و سکرتریت این کمیسیون را وزارت عدلیه بر عهده دارد. او گفته است، که وزارت عدلیه، سایر وزارت‌ها ونهادهای عضو کمیسیون و کمیسیون‌های ولایتی وظیفه دارند تا در راستای مبارزه با قاچاق انسان و قاچاق مهاجران کار کنند.
او با اشاره به گزارش سالانه وزارت خارجه امریکا درباره وضعیت قاچاق انسان و قاچاق مهاجران گفت که متاسفانه افغانستان در رده بندی سال 2020 این وزارت‌خانه به مرتبه سوم نزول کرده‌است.
فضل احمد معنوی گفت، که ایالات متحده امریکا بالای کشورهای که در این مرتبه قرار گیرند، یک سلسله تعزیرات وضع می‌کند که این تعزیرات وضعیت اقتصادی و سیاسی کشورها را با مشکل مواجه می‌سازد.
وزیر عدلیه گفت، که ما اینجا آمده‌ایم تا این پیام را برسانیم که قاچاق انسان و قاچاق مهاجران موضوع بسیار جدی است و باید جلو آن گرفته شود. وی از مسئولان در ولایت نیمروز خواست تا در این راستا برخورد جدی و قاطع کنند.
در این نشست والی نیمروز و دیگر مسئولان محلی علت مهاجرت‌های زیاد از طریق این ولایت را وسیع بودن این ولایت با دشت‌های بزرگ و مرز طولانی باز با کشورهای ایران و پاکستان و همچنان فقر، جنگ و بیکاری عنوان کردند.
در پایان این خبرنامه آمده است، که وزیر عدلیه در جریان این سفر از ریاست عدلیه ولایت نیمروز نیز بازدید کرد و مشکلات کارکنان آن ریاست را شنید. او به کارکنان ریاست عدلیه وعده سپرد که با عملی شدن طرح‌های اصلاحی این وزارت که از طرف مقام عالی ریاست جمهوری نیز منظور گردیده، به تمام این مشکلات رسیدگی خواهد شد. معنوی از آنان خواست تا وظایف و مسئولیت‌های‌شان را با صداقت و ایمان‌داری کامل انجام داده و جایگاه ریاست عدلیه را در زنجیره عدلی و قضایی حفظ نمایند.

یادآوری می کنیم، که شهروندان افغانستان برای مهاجرت به کشورهای ایران و ترکیه و کشورهای اروپایی از مرز ولایت های هرات، نیمروز و زابل به سوی ایران به طور غیر قانونی می گذرند. 

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала