سفیر افغانستان در مسکو: متحدان ناتو در قبال خروج نیروها باید مسئولانه عمل کنند

CC BY 2.0 / U.S. Navy/ Lt. Chad A. Dulac / Headed homeکابل : خواستار رویکرد مسئولانه در قبال خروج نیروهای خارجی از کشور هستیم
کابل : خواستار رویکرد مسئولانه در قبال خروج نیروهای خارجی از کشور هستیم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.02.2021
عضو شوید
سفیر افغانستان در مسکو می ‌گوید: «کابل انتظار دارد که متحدان ناتو در قبال خروج نیرو های شان از افغانستان مسئولانه عمل کنند».

سيد طيب جواد، سفیر افغانستان در مسکو امروز شنبه (20فبروری) در یک مصاحبه اختصاصی به اسپوتنیک  گفت، کابل از آمریکا و ناتو انتظار دارد تا رویکرد مسئولانه ای را نسبت به خروج نیروهایشان از این کشور نشان دهند، این به معنای حمایت مالی و جلوگیری از ایجاد هرج و مرج در افغانستان است.

سرانجام حضور ناتو در افغانستان/ برقراری امنیت یا گسترش نا امنی و تروریزم  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.02.2021
سرانجام حضور ناتو در افغانستان/ برقراری امنیت یا گسترش نا امنی و تروریزم

سيد طيب جواد  به گفت: "نقش نیروهای بین المللی ناتو و نیروهای آمریکایی در مبارزه با طالبان و تروریست ها به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. بنابراین، من معتقدم که حضور نیروهای آمریکایی در افغانستان برای عملیات های نظامی دیگر حائز اهمیت خاصی نیست."

وی خاطر نشان کرد: "همچنین، ما از ناتو و ایالات متحده آمریکا انتظار داریم رویکردی مسئولانه در خصوص خروج نیروهای خود، که به معنای جلوگیری از هرج و مرج و همچنین حمایت مالی از خدمات امنیتی افغانستان و اقتصاد آن است داشته باشند. آنچه ما از آمریکا و ناتو انتظار داریم رویکرد مسئولانه و تصمیم گیری براساس شرایط حقیقی میدانی و نه منافع سیاسی است."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала