وزارت حج و اوقاف: مسجد و مدرسه انصاری ثبت و راجستر نمی‌باشد

© Photo / facebook account of Hasib Qayoomiوزارت حج و اوقاف: مسجد و مدرسه انصاری ثبت و راجستر نمی‌باشد
وزارت حج و اوقاف: مسجد و مدرسه انصاری ثبت و راجستر نمی‌باشد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.02.2021
عضو شوید
وزارت حج و اوقاف، اظهارات اخیر مولوی انصاری را خلاف اصوول و موازین شریعت خواند.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت حج و اوقاف افغانستان، طی اعلامیه‌ای اظهارات اخیر مولوی انصاری را خلاف اصول و موازین شریعت اسلام و مخالف با تمام قوانین نافذه کشور دانسته، بیانات وی را شدیدا محکوم وتقبیح کرد.
در اعلامیه این وزارت آمده است که اوضاع سیاسی افغانستان در نقطه بسیار حساس قرار دارد و این گونه اظهارات صرف جنگ را در این کشور شعله ور ساخته و به تشدید آن می افزاید و درشرایط کنون که مردم ما نیاز مبرم به صلح، همبستگی، اتحاد و انسجام دارند بدون شک نقش علمای کرام در این راستا برجسته و حیاتی پنداشته می شود.

امرالله صالح، معاون نخست ریاست جمهوری  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.02.2021
صالح: اظهارات مولوی انصاری جز آلودگی صوتی تاثیری دیگری ندارد

ازسوی هم در اعلامیه آمده است که انصاری در حال این اظهارات را بیان می دارد که سازمان ها و کشور های اسلامی از جمله: علمای حرمین شریفین عربستان سعودي، مفتي وامام قدس شريف، علمای افغانستان،علمای دیوبند هند، علمای بنگله دیش، علمای الازهرشریف مصر، علمای ترکیه، علمای رابطه اسلامی، علمای اندونیزیا، رئیس اتحادیه علمای مسلمین جهان و ده ها مجمع دینی دیگر در سراسر جهان، جنگ در افغانستان را برادر کشی خواندن آن را حرام و مخالف دساتیر دینی عنوان نموده اند.
وزارت حج و اوقاب گفت: از ارگانهای عدلی و قضایی مجدانه تقاضاء می نماییم تا با اظهارات غیر مسوولانه شخص نامبرده که در تضاد با اصول اسلامی و منافع علیای کشور اسلامی می باشد عکس العمل نشان داده، اقدام عاجل و به موقع نمایند تا جلو چنین حرکات غیر مسئولانه و جانب دارانه که دراصل آب در اسیاب دشمن ریختن است را بگیرند.
این وزارت گفته است که، مسجد و مدرسه انصاری از جمله مساجد و مدارسی است که ثبت و راجستر این وزارت نمی باشد.
گفتنی است که مولوی انصاری دیروز در نمازجمعه در هرات گفت که حمایت از نظام کنونی افغانستان گناه کبیره است و عضویت جوانان در صفوف نیروهای امنیتی نیز گناه است.
مولوی انصاری از نفوذ گسترده در هرات برخوردار است و پیش از این نیز اظهارات اخلال کننده از جمله بر ضد رسانه‌ها داشته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала