مادر بلند شو؛ هشتگ‌ که طوفان به پا کرد

© AP Photo / Musadeq Sadeqمادر بلند شو؛ هشتگ‌ که طوفان به پا کرد
مادر بلند شو؛ هشتگ‌ که طوفان به پا کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.02.2021
عضو شوید
هشتگ "مادر_بلند_شو" که بخاطر همدردی و محکومیت حمله تروریستی امروز کابل در فضای مجازی شگل گرفت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه های افغانستان، در نتیجۀ یک انفجار امروز یکشنبه (21، فبروی)، در شهر کابل دو تن جان باختند و پنج تن دیگر به‌شمول دو کودک زخم برداشته‌اند.

هشتگ "مادر_بلند_شو" در میان در کاربران افغان با انتشار تصاویر غمباری از حادثه امروز کابل موج بزرگی از ابراز همدردی به راه افتاد.

میر رحمان رحمانی، رئیس مجلس نمایندگان، در واکنش به حمله خونین کابل نگاشته است: "مولوی انصاری و همفکران او این جنایت های وحشتناک را جهاد می نامند. در انفجار امروز کابل، مادر نقش بر زمین شده و دو طفل او مادر مادر گفته گریه و ناله می کنند".

نثاراحمد بهاوی، ورزش‌کار افغان در واکنش به این رویداد نوشت: "‏این عکس از انفجار امروز در کابل است، که دو طفل افغان بالای مادر زخمی شان فریاد میزنند".

ذکی نادری کاربر اجتماعی دیگر در واکنش به این رویداد می گوید: "دردِ گریه، ناله و فریاد این دو فرشته‌ی معصوم قلب هر انسانی را درید و پاره پاره کرد ولی جنایت‌کاران لذت بردند...".

محبوب محق می‌نویسد: "فریاد آن طفل معصوم مانند تیر قلب هر انسانی را پاره پاره می‌کند. اما در این خراب شده هیچ چیزی به نام انسانیت وجود ندارد و هر کس برای رسیدن به اهداف سیاسی و شخصی خود همه را قربانی می‌کنیم".

محمد احسان کاربر دیگر افغان در واکنش به این رویداد خونین نگاشته است" 1400 سال قبل پسری گفت مادر بلند شو مادر،  همه ی درد بشریت از همون روز شروع شد روزی که مردم ولی نشناختن".

صدیق محبوبی در واکنش به این رویداد می‌نویسد"دردِ گریه، ناله و فریاد این دو فرشته‌ی معصوم قلب هر انسانی را درید و پاره پاره کرد ولی جنایت‌کاران لذت بردند..."

قابل ذکر است که بربنیاد آمارهایی که طلوع‌نیوز ثبت کرده‌است، در کمتر از ده روز اخیر در نتیجۀ رویدادهای ضد امنیت و جرم‌های جنایی در کابل 22 تن جان باختند و 19 تن دیگر زخمی شده‌اند. در میان جان باخته‌گان در ده روز اخیر، شش تن کسانی استند که در نتیجۀ رویدادهای جنایی جان باخته‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала