غنی: موقف تازه ناتو فرصتی برای دستیابی به صلح در افغانستان است

© Photo / ARGاشرف غنی
اشرف غنی  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.02.2021
عضو شوید
رئیس جمهور کشور ضمن استقبال از موقف اخیر ناتو در قبال افغانستان می‌گوید، موضع‌گیری جدید ناتو روند صلح افغانستان را فرصتی جدید داده است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از دفتر رسانه‌ی ارگ،  محمد اشرف غنی، رئیس جمهور می‌گوید که موضع جدید سازمان ناتو برای روند صلح افغانستان فرصتی جدید ایجاد کرده تا توافقی سیاسی حاصل شود.

به گفته رئیس جمهور، موضع ناتو فرصت تازه ای برای «همه طرف‌های درگیری فراهم می کند تا دوباره محاسبه کرده و به نتیجه برسند که مدتهاست به آن رسیده‌ایم، که استفاده از زور راه حل نیست».

دبیرکل ناتو با اشرف غنی تلفنی صحبت کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.02.2021
دبیرکل ناتو با اشرف غنی تلفنی صحبت کرد

به باور رئیس جمهور غنی:«ما باید به یک توافق سیاسی برسیم».

رئیس جمهور غنی افزوده: باید «تلاش‌های هماهنگی» در سطح بین‌المللی انجام شود تا «این پیام داده شود که نوع خاصی از رفتار غیرقابل قبول است».

اشرف غنی گفته که از رابطه خود با دولت جو بایدن و «انسجام» جدید در رویكرد جامعه بین‌المللی نسبت به آینده افغانستان «خشنود» است.

او گفت: «نیروی انسجام همان چیزی است که من برای جلوگیری از یک فاجعه روی آن حساب می‌کنم. ترس‌های زیادی از فرو رفتن در یک جنگ داخلی وجود دارد».

رئیس جمهور نگرانی درباره پیروزی نظامی احتمالی طالبان را رد کرد. او گفت:‌ «این ویتنام نیست. دولت در حال سقوط نیست».

 قرار بود نیروهای خارجی در ماه می افغانستان را ترک کنند، اما اخیراً ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو اعلام کرد که تا زمان مناسب ناتو از افغانستان خارج نخواهد شد.

پیمان ناتو در حدود ده هزار سرباز در افغانستان دارد.

استولتنبرگ پس از نشست مجازی وزرای دفاع ناتو گفت: «در این مقطع هیچگونه تصمیم نهایی درخصوص آینده حضور نیروهایمان نگرفته‌ایم».

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала