یک پاسگاه امنیتی در میدان ‌وردک به ‌دست طالبان سقوط کرد

© Photo / MoDارتش افغان ولایت وردک
ارتش افغان ولایت وردک - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.02.2021
عضو شوید
نمایندگان مردم میدان‌وردک در مجلس نمایندگان و شورای ولایتی می‌گویند که پاسگاه امنیتی آسیه خاک ‌باد، در ولسوالی جلریز میدان‌وردک در پی حمله‌ی جنگ‌جویان گروه طالبان سقوط کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، احمد جعفری، عضو شورای ولایتی میدان ‌وردک، در مجلس نمایندگان امروز (دوشنبه ۴ حوت)، به رسانه ها گفت که پاسگاه «آسیه خاک ‌باد» از چند مدت به این طرف زیر تهدیدهای شدید طالبان قرار داشت.

 ترور چهار کارمند ریاست احیا و انکشاف دهات میدان ‌وردک در کابل   - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.02.2021
ترور چهار کارمند ریاست احیا و انکشاف دهات میدان ‌وردک در کابل

جعفری همچنان گفت که پاسگاه امنیتی «آسیه خاک‌باد» با کمبود امکانات و تجهیزات جنگی مواجه بوده و اکمال آن از طریق زمین وجود نداشته است.

او همچنان گفت که از فرماندهی پولیس میدان‌وردک خواستار اکمال این پاسگاه از طریق هوا شده بودند، اما در نتیجه‌ی بی‌توجهی نهادهای امنیتی، شب گذشته پاسگاه سقوط کرده است.

به گفته‌ی او، یک نیروی امنیتی در درگیری با جنگ‌جویان گروه طالبان کشته و دو نیروی امنیتی دیگر زخمی شده‌اند.

مهدی راسخ، نماینده‌ی میدان‌وردک در مجلس نمایندگان نیز در صفحه‌ی رسمی فیس‌بوک خود نوشته است که نبود امکانات و نیرو باعث سقوط این پاسگاه شده است. آقای راسخ همچنان نوشته است که قبلا از سقوط این پاسگاه به مسئولان ارشد امنیتی هشدار داده بودند.

غلام‌حسین ناصری، عضو دیگر مجلس نمایندگان نیز در نشست عمومی امروز این مجلس گفت در صورتی که برای امن‌سازی منطقه‌  سرچشمه که پاسگاه «آسیه خاکباد» در آنجا مستقر بود، از سوی حکومت اقدام نشود، باعث فاجعه‌ کلان خواهد شد.

گفتنی است که در بخش‌هایی از این ولایت ناامن از جمله ولسوالی جلریز، جنگ ‌جویان گروه تندرو طالبان حضور و فعالیت تروریستی دارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала