ستانکزى: افغان ها بايد خود شان در مورد سرنوشت شان تصميم بگیرند

© Photo / Twitter of Peace Negotiation Team of the I.R. of Afghanistanستانکزى: افغان ها بايد خود شان در مورد سرنوشت شان تصميم بگیرند
ستانکزى: افغان ها بايد خود شان در مورد سرنوشت شان تصميم بگیرند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.02.2021
عضو شوید
رئیس هیئت مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی افغانستان و شماری از اعضای این هیئت در نشست مجتمع جامعه مدنی افغانستان به صورت آنلاین اشتراک نموده و در مورد روند صلح افغانستان صحبت کردند.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دولت در امور صلح با نشر یک خبرنامه نگاشته است که محمد معصوم ستانکزی، رئیس هیئت مذاکره‌کننده در رابطه با نقش و تأثیر مستقیم و غیرمستقیم کشورهای جهان مخصوصاً کشورهای اسلامی بر روند صلح افغانستان صحبت نمود. وی ضمن ارائه معلومات از چگونگی روند صلح در دوحه، شدت خشونت‌های جاری در کشور را برای مردم غیرقابل قبول و زیان‌آور خواند.

ستانکزی: صلح بدون خواست مردم به موج تازه خشونت منجر خواهد شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.12.2020
ستانکزی: صلح بدون خواست مردم به موج تازه خشونت منجر خواهد شد

خبرنامه می افزاید، رئیس هیئت مذاکره‌کننده در مورد اعلامیه شورای بین‌المللی علمای جهان اسلام در پیوند با ناروا خواندن جنگ جاری در افغانستان گفت که این اعلامیه به سطح گسترده انعکاس داشته است و دیدگاه علمای اسلام در مورد افغانستان و جنگ جاری واضح و روشن است.

او گفت: ما در مرحله گذار از جنگ به صلح قرار داریم و به خاطر موفقیت این مرحله به یک هم‌نوایی و همدلی نزدیک با علمای بزرگ افغانستان ضرورت است تا انسجام لازم در کشور به وجود آید؛ زیرا خشونت‌ها و جنگ جاری در کشور خلاف اصول شرعی و اسلامی می‌باشد.

رئیس هیئت مذاکره‌کننده با تأکید بر تقویت اجماع در عرصه‌های مختلف داخلی منحیث یک فکتور تأثیرگذار روی روند صلح، گفت که روند صلح یک روند میان افغان‌ها است و باید مطابق به منطق و اصول پذیرفته شده در جامعه، افغان‌ها خود در مورد سرنوشت‌شان تصمیم بگیرند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала