مرگ مرموز جاسوس استرالیایی که قصد افشاگری در باره افغانستان را داشت

© Photo / YouTube/ Guardian Australia/Breakingology مرگ مرموز جاسوس استرالیایی که قصد افشاگری در باره افغانستان را داشت
مرگ مرموز جاسوس استرالیایی که قصد افشاگری در باره افغانستان را داشت - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.02.2021
عضو شوید
جاسوس استرالیایی که قصد افشای جنایات جنگی نظامیان این کشور در افغانستان را داشت پیش از افشاگری در این باره بطور مرموزی کشته شد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از The Sunday Telegraph مامور اطلاعاتی استرالیا که جسد وی در یک مجتمع نظامی در کانبرا یافت شد، قصد داشت اطلاعات مخفی درباره سوء رفتار نظامیان استرالیایی در افغانستان را منتشر کند.

جسد این جاسوس استرالیایی در تاریخ 21 دسامبر سال 2020 پیش از افشاگری درباره جنایات نظامیان استرالیایی در افغانستان، بازتاب جهانی آن و اعتراف ارتش استرالیا در این باره رخ داده است.

«ساندی تلگراف» نوشت که جسد این جاسوس استرالیایی در حالی پیدا شد که به یک هارد دیسک رمزگذاری شده که جزئیات جنایات نظامیان استرالیایی در افغانستان در آن وجود داشت، چنگ زده بود.

جرایم جنگی وحشتناک استرالیا در افغانستان/ حقایق به‌زودی افشا می‌شود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.11.2020
افشای حقایق تازه از جرایم وحشتناک نظامیان استرالیا در افغانستان

یک منبع به این نشریه انگلیسی گفت که افشای اطلاعات این هارد دیسک می‌تواند بسیاری از موضع‌گیری‌ها و افکار عمومی درباره آنچه در افغانستان اتفاق می‌افتد را تغییر دهد.

پس از انتشار خبر مرگ این افسر اطلاعاتی استرالیایی پلیس این کشور مدعی شد که مرگ او مشکوک نبوده و ظاهراً خودکشی کرده است.

گفتنی است که همزمان با تایید جنایات جنگی نظامیان استرالیایی در افغانستان 9 نظامی استرالیایی که سابقه حضور در افغانستان را داشتند اقدام به خودکشی کردند.

اواخر سال گذشته ارتش استرالیا نتیجه تحقیقاتش را درباره جنایات جنگی نظامیان این کشور در افغانستان منتشر کرد و با قبول گوشه‌ای از این جنایات کشته شدن دستکم 39 غیرنظامی افغان توسط این نیروها را تایید کرد.

 در سال‌های اخیر گزارش‌های متعددی از جنایات وحشیانه نیروهای خارجی در افغانستان از جمله نظامیان استرالیایی منتشر شده که شامل کشتن یک کودک 6 ساله در حمله به یک  خانه، کشتن یک زندانی برای اینکه در بالگرد جایی برای او نبود، پرتاب کردن زندانیان در دره و بریدن گلوی یک پسر خورد سال و پرتاب جسدش در رودخانه بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала