وزارت دفاع: 98 درصد خاک کشور در کنترل دولت است

© Photo / SIGAR / SIGARساختمان وزارت دفاع ملی افغانستان
ساختمان وزارت دفاع ملی افغانستان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.02.2021
عضو شوید
معاون وزارت دفاع ملی کشور با بیان اینکه 98 در صد قلمرو کشور در کنترل دولت است می‌گوید که در سال جاری 18 هزار طالب مسلح کشته، 10 هزار تن دیگرشان زخمی و بیش از یک هزار تن دیگرشان دستگیر شده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک، معاون وزارت دفاع ملی امروز سه‌شنبه، 5 حوت در نشست حسابدهی دولت به ملت گفت: «طالبان با هدف سقوط دادن 132 ولسوالی و 7 ولایت نزدیک به 30 هزار کشته و زخمی دادند اما نتوانستند به هدف خویش دست یابند.»

او گفت که بر اثر تشدید جنگ و خشونت از سوی طالبان 18 هزار جنگجوی این گروه در درگیری با نیروهای امنیتی و دفاعی کشته شده و بیش از 10 هزار تن آنان زخمی شده‌اند. به گفته او تلفات گروه طالبان در سال جاری 4 برابر تلفات نیروهای امنیتی و دفاعی کشور است.

اعضای رهبری طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.02.2021
طالبان گزارش سازمان ملل درباره تلفات غیرنظامیان را غلط خواند

میاخیل افزود: «ارتش کشور با وجود تمام مشکلات موجود در سال جاری توانست به خوبی از منافع و عزت مردم افغانستان در برابر تروریستان دفاع کرده و اهداف شوم دشمنان را خثنی سازد.»

معاون وزیر دفاع همچنین گفت که با رهایی زندانیان طالبان توقع این بود که یک آتش‌بس دایمی در کشور برقرار شود، اما این کار صورت نگرفت و خشونت طالبان در کشور نیز بیشتر گردید.

معاون وزارت دفاع ملی، طالبان را عامل تمام خون ریزی‌ها خوانده گفت: «طالبان با آغاز مذاکرات صلح داعیه جهادشان را به منظور امتیازگیری تبدیل به افزایش خشونت‌ها کردند.»

او در ادامه افزود که وضعیت دفاع فعال ما حفظ تعادل جنگ و صلح بود که باعث شد مردم افغانستان در این پروسه قربانی بیشتر بدهند.

معاون وزیر دفاع همچنین گفت که جنگ در سال جاری متوقف نشده و نیروهای امنیتی و دفاعی آماده دفاع از کشور در بهار سال آینده در برابر حملات طالبان‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала