رهبر طالبان: برگزاری دادگاه صحرایی و عکس گرفتن از آن بدون فیصله محکمه منع است

© AP Photo / Pakistani Taliban handoutرهبر طالبان: برگزاری دادگاه صحرایی و عکس گرفتن پس از این بدون فیصله محکمه منع است
رهبر طالبان: برگزاری دادگاه صحرایی و عکس گرفتن پس از این بدون فیصله محکمه منع است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.02.2021
عضو شوید
سخنگوی گروه طالبان با نشر خبرنامه ای نوشته است، که مقام رهبری جزا دادن بدون فیصله محکمه و تصویر گرفتن از آن را ممنوع کرد. 
دستگیری مسئول جمع آوری عشر طالبان در ولایت کندز - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.02.2021
دستگیری مسئول جمع آوری عشر طالبان در ولایت کندز

به گزارش اسپوتنیک، ذبیح الله مجاهد سخنگوی گروه طالبان در تویترش با نشر پیامی نوشته است: به اساس حکم مکتوب شماره ۶۵ ج ۶ مقام رهبری امارت افغانستان که به تاریخ ۱۶ ربیع الاول ۱۴۴۲ هجری قمری صادر شده است، جزا دادن شخص متهم و سپس عکس گرفتن آن بدون فیصله محاکم، جداً ممنوع شده است. در حکم آمده است: از روی شریعت مقدس، صلاحیت اثبات جرم و مجازات مجرم تنها به محکمه شرعی داده شده و هر کسی حق ندارد که خودسرانه مجرم را جزا بدهد.
در حکم مقام رهبری طالبان آمده است: اثرات مطلوب حدود، تعزیرات و مجازات که حصول رضای پروردگار و جلوگیری از جرائم است، زمانی مرتب می شود که جریان تثبیت و تطبیق آن، طبق هدایات شرعی انجام یابد و به اندازه جرم جزا داده شود.
در این حکم مقام رهبری طالبان به همه جنگجویان به ویژه والیان شان هدایت داده است، که به هیچکسی اجازه ندهد که بدون حکم محکمه کسانی را با مشت، لگد، دره و کیبل بزند و یا به گونه دیگری تعذیب کند.

در ادامه این دستور رهبر طالبان آمده است، که جنگجویان کسانی را که اسیر می گیرند، خواه اسیران جنگی باشند یا جنایی، بدون محاکمه حق جزا دادن را ندارند. همچنان از عکاسی و ویدیو گرفتن صحنهء تطبیق جزا به جدیت جلوگیری می نمایند.
در پایان این دستور رهبر طالبان همچنان آمده است، که متخلفان این حکم مجرمان خوانده شده است و به تمام مسئولان امارت اسلامی خصوصا والیان صاحبان وظیفه داده شده است که مسئولان و مجاهدین را بفهمانند و متخلفان را بر وقت به ارگان مسئول معرفی نمایند، تا به جرم تخلف از اصول و فرامین شرعی، اخلال نظم و بدنام ساختن امارت اسلامی جزا داده شوند، تا برای دیگر متخلفان عبرت بگردد.

یادآوری می کنیم، که پیش از این جنگجویان طالبان با دستگیری مجرم و یا اسیر و یا افراد ملکی را از راه ها دستگیر می کردند، دست به دادگاه صحرایی می زدند. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала