غیرنظامیان ربوده ‌شده توسط طالبان در غزنی رها شدند

© AFP 2023 / Noorullah Shirzada غیرنظامیان ربوده ‌شده توسط طالبان در غزنی رها شدند
  غیرنظامیان ربوده ‌شده توسط طالبان در غزنی رها شدند   - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.02.2021
عضو شوید
مقامات محلی در ولایت غزنی می‌گویند که ۱۶غیرنظامی ربوده‌شده توسط گروه طالبان در ولسوالی قره‌باغ این ولایت، رها شدند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، فاطمه رحیمی، عضو شورای ولایتی غزنی روز (چهارشنبه، ۶ حوت) به خبرنگاران گفت که طالبان این افراد را عصر روز گذشته رها کرده‌اند. او گفت که رهاشدگان از ساکنان ولسوالی‌های قره‌باغ، جاغوری و مالستان این ولایت اند.

نیروهای هوایی افغان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.02.2021
کشته شدن 22 تروریست انتحاری "خارجی" طالبان در غزنی

در همین حال، عبدالملک حبیبی، از متنفذان قومی در غزنی در صحبت با روزنامه اطلاعات روز گفت که طالبان این افراد روز گذشته در ساحه‌ی «مُشکی» ولسوالی قره‌باغ به متنفذان قومی این ولایت تحویل داده‌اند.

او گفت که هشت نفر دیگر از ساکنان روستاهای «نی‌قلعه»، «گاومرده» و «تمکی» ولسوالی قره‌باغ هنوز در گروگان طالبان اند. آقای حبیبی تأکید کرد: «قرار بود که طالبان تمامی این افراد را رها کنند، اما مشخص نشده است که به چه دلیلی آنان را هنوز رها نکرده‌اند».

به گفته‌ی او، طالبان گفته‌اند که این افراد را نیز طی چند روز آینده رها می‌کنند.

از سویی هم، عبدالملک حبیبی گفت هنوز مشخص نشده است که طالبان این افراد در مقابل چه اقدام و امتیازی رها کرده‌اند. او اما افزود که دو جنگ‌جوی این گروه که چندی قبل توسط نیروهای مربوط به خیزش مردمی در قره‌باغ بازداشت شده بودند، نیز رها شده‌اند.

جنگ‌جویان طالبان اکثریت این غیرنظامیان را در ماه جدی سال جاری خورشیدی در چندین مرحله از مربوطات ولسوالی قره‌باغ ربوده بودند. بیشتر آنان هنگام سفر از ولسوالی‌های جاغوری و مالستان به طرف شهرهای غزنی و کابل و باالعکس توسط طالبان گروگان گرفته شدند.

گروه طالبان هنوز در این مورد چیزی نگفته‌اند.

ولایت غزنی در جنوب‌شرق کشور از ولایت‌های ناامن است که جنگ‌جویان گروه طالبان در بخش‌های مختلف این ولایت از جمله ولسوالی قره‌باغ حضور و فعالیت دارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала