روسیه: نشست مسکو در باره افغانستان به‌زودی برگزار می‌شود

© Sputnik / Kirill Kallinikovروسیه: نشست مسکو در باره افغانستان به‌زودی برگزار می‌شود
روسیه: نشست مسکو در باره افغانستان به‌زودی برگزار می‌شود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.02.2021
عضو شوید
نماینده رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان می‌گوید هماهنگی های لازم در خصوص برگزاری نشست "فرمت مسکو" در مورد افغانستان صورت گرفته و این نشست در آینده نزدیک برگزار خواهد شد.

 به گزارش اسپوتنیک، ضمیر کابلوف فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان و مدیر بخش دوم آسیایی وزارت امور خارجه روسیه گفت، مسکو با شرکای خود پارامترهای نشست جدیدی بین المللی در مورد افغانستان را هماهنگ می کند.

   فرستاده ویژه ریاست جمهوری روسیه گفت پیشتر روسیه اعلام کرد که این نشست تا پایان ماه فبروری (ماه جاری میلادی) در مسکو برگزار خواهد شد.، اما جزئیات آن تا هنوز مشخص نشده است.

کابلوف: افغانستان باید صاحب دولت انتقالی ائتلافی  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.02.2021
کابلوف: افغانستان باید صاحب دولت انتقالی ائتلافی باشد

 نشست قبلی در باره افغانستان در مسکو  با حضور روسیه، آمریکا و چین سال گذشته با موضوع وضعیت افغانستان و دورنمای روند صلح در این کشور برگزار شد.

پیش از این ، کابلوف در مصاحبه ای با اسپوتنیک افغانستان گفته بود که وی با زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان توافق کرده است که روسیه نشست مشترکی را در مورد افغانستان، ایالات متحده و چین برگزار کند.

آقای کابلوف همچنین گفته بود که روسیه و ایران اوضاع نظامی سیاسی در افغانستان را بسیار نگران کننده می دانند و توافق کرده اند تماس ها و رایزنی های خود را در خصوص این موضوع ادامه دهند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала