رئیس‌جمهور غنی: زمینه برای مذاکرات جدی صلح با طالبان فراهم شده است

© @https://twitter.com/ARG_AFGرئیس‌جمهور غنی: زمینه برای مذاکرات جدی صلح با طالبان فراهم شده است
رئیس‌جمهور غنی: زمینه برای مذاکرات جدی صلح با طالبان فراهم شده است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.02.2021
عضو شوید
همزمان با آغاز دیدارهای هیئت‌های جمهوری اسلامی افغانستان و طالبان در دوحه، رئیس‌جمهور غنی می‌گوید که زمینه برای مذاکرات جدی با طالبان فراهم شده‌است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، اشرف غنی در دیدارش با شماری از اعضای مجلس نماینده‌گان در ارگ، گفته‌است که نهایی نشدن تصمیم ناتو برای خروج نیروهای این پیمان از افغانستان در اوضاع کنونی به سود صلح در کشور است: «فیصله ناتو که [دربارۀ خروج نیروهای خارجی از افغانستان] فیصله نکرد یک پیغام بزرگ است».

نشست رئیس‌جمهور با نماینده‌گان، یک روز پس از آن انجام شده‌است که نماینده‌گان بودجه سال مالی 1400 را تأیید کردند.

ادامه دیدارهای رئیس جمهور با سیاسیون افغانستان؛ غنی با قانونی دیدار کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.02.2021
ادامه دیدارهای رئیس جمهور با سیاسیون افغانستان؛ غنی با قانونی دیدار کرد

میر رحمان رحمانی، رئیس مجلس نماینده‌گان در این نشست، از بی پروای‌های شماری از نهادهای حکومتی در برابر تصمیم‌ها و خواست‌های اعضای مجلس انتقاد کرده‌است: «ولسی جرگه در انتظار گشوده شدن مناسبات بهتر با حکومت و احترام گذاشتن به‌حیثیت خانه ملت می‌باشد. ما باور داریم که طالبان عامل اصلی توقف گفت‌وگوهای صلح می‌باشند».

از سویی دیگر، حنیف اتمر، وزیر خارجۀ کشور امروز به مسکو رفت. این سفر در حالی انجام می‌شود که پیشتر نمایندۀ ویژۀ روسیه برای افغانستان از طرح ایجاد حکومت انتقالی برای حل بحران افغانستان اعلام پشتیبانی کرد.

گران هیواد، سخن‌گوی وزارت امور خارجه گفت: «هدف این سفر تقویت روابط دو طرف، تقویت اجماع منطقه‌یی برای صلح افغانستان می‌باشد».

همزمان با این قرار است به روز شنبه هفته آینده رئیس مجلس نماینده‌گان در رأس یک هیئت برای گفت‌وگو دربارۀ صلح به تاجیکستان برود.

کریم اتل، نمایندۀ مردم هلمند در مجلس اظهار داشت: «رئیس مجلس نماینده‌گان افغانستان با رئیس پارلمان روسیه و با شماری دیگر از مقام‌های آن کشور دیدار خواهد کرد».

در ادامه این تلاش‌های منطقه‌یی برای صلح، وزیرخارجه ازبیکستان دیروز از کابل دیدار کرد و با رئیس‌جمهور غنی و رئیس شورای عالی مصالحه ملی گفت‌وگو کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала