اتمر: افغانستان ضرب الاجل برای گفتگوهای صلح با طالبان تعیین نکرده

© Photo / Russian Foreign Ministry /  مراجعه به بانک تصاویر اتمر: افغانستان ضرب الاجل برای گفتگوهای صلح با طالبان تعیین نکرده
اتمر: افغانستان ضرب الاجل  برای گفتگوهای صلح با طالبان تعیین نکرده    - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.02.2021
عضو شوید
وزیر امور خارجه کشور می‌گوید، افغانستان مهلتی برای مذاکره با طالبان در مورد صلح تعیین نکرده است ، کابل نمی تواند به جهانیان "نه" بگوید زیرا در برابر مردم مسئولیت دارد.

به گزارش اسپوتنیک، محمد حنیف اتمر، وزیر خارجه کشور گفته است که دولت افغانستان به تعهدات خود عمل کرده است و انتظار دارد طالبان هم به تعهدات خود عمل کنند.

 وزیر امور خارجه که برای جلب اجماع منطقه‌ی به مسکو سفر نموده است در  مورد دور دوم گفتگوهای صلح با طالبان در دوحه گفت: "ما برای همیشه متعهد به روند صلح خواهیم بود. ما هرگز میز مذاکره را ترک نخواهیم کرد. طالبان باید بدانند که ما صبر داریم و ما در قبال مردم افغانستان مسئولیتی داریم - ما نمی توانیم به صلح و مذاکرات نه بگوییم. بنابراین ما در برابر افزایش خشونت ها از سوی طالبان، صبور خواهیم بود تا از مردم ما محافظت کنیم".

پیام غنی به پوتین از سوی اتمر به لاوروف داده شد/ دیدار لاوروف و اتمر + ویدیو - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.02.2021
پیام غنی به پوتین از سوی اتمر به لاوروف داده شد/ دیدار لاوروف و اتمر + ویدیو

آقای اتمر افزود: "ما به همکاری با روسیه و سایر همسایگان خود و همچنین ایالات متحده، ناتو و اروپا برای ایجاد یک فضای بین المللی برای تسهیل روند صلح ادامه خواهیم داد."

وزیر امور خارجه ابراز امیدواری کرد که طالبان "در طی این دور گفتگو ها" اقدامات عملی را برای کمک به ما در جهت بحث در مورد دستور کار گفتگوها انجام دهند. ".

به گفته اتمر ، اکنون افغانستان ، روسیه و ایالات متحده در مورد تاریخ این نشست توافق کرده اند و کابل برگزاری این نشست را در ماه مارچ منتفی نمی داند.

 

 گفتنی است که  وزیر امور خارجه کشورروز گذشته در دیدار با سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت:  «ما از موقف روسیه در ارتباط به پروسهٔ صلح استقبال می‌کنیم. بخصوص، در مورد اینکه برگشت رژیم طالبانی را قابل قبول نمی‌داند. ما از این موقف روسیه ستایش می‌کنم که طالبان نباید از فهرست تحریم‌های بین‌المللی خارج شوند تا اینکه تعهدات شان مرتبط به صلح را عملی نکنند. ما از این موقف روسیه برای کار مشترک با دولت افغانستان و شرکای منطقه‌ای و بین‌المللی آن، استقبال می‌کنیم.»

در این نشست، دو طرف توافق کردند که برای همکاری دوجانبه روی یک نقشه راه جامع کار کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала