سفر قریب الوقوع مارشال عبدالرشید دوستم به کابل

© Photo / A Aمارشال عبدالرشید دوستم
مارشال عبدالرشید دوستم  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.02.2021
عضو شوید
مارشال عبدالرشید دوستم، معاون پیشین ریاست جمهوری و رهبر حزب جنبش ملی اسلامی افغانستان به زودی وارد کابل خواهد شد.

 به گزارش اسپوتنیک، به نقل از رسانه های خبری کابل، افراد نزدیک به مارشال دوستم گفته که نشست مشورتی کمیسیون استقبال از حضور مارشال دوستم روز جمعه (8 حوت) به ریاست دکتور عنایت الله بابر فرهمند معاون اول شورای عالی مصالحه ملی و با حضور شخصیت‌های شناخته شده و تعدادی از اعضای ارشد حزب جنبش ملی در شیرپور دایر گردید.

فغان طالبان برآمد/ طالبان: دوستم مانند گرگ درنده است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.01.2021
فغان طالبان برآمد/ طالبان: دوستم مانند گرگ درنده است

دفتر مطبوعاتی آقای فرهمند گفته که در این نشست، حاجی راحله دوستم عضو مجلس سنا، تعدادی از وزرای کابینه و برخی از نمایند‌گان مردم در پارلمان ، اعضا و فعالین حزب جنبش ملی اسلامی افغانستان و جنبش جوانان افغانستان، دیدگاه‌ها و نظریات شان را پیرامون چگونه‌گی استقبال از برگشت مارشال عبدالرشید دوستم به پایتخت کشور، با دارالانشآ کمیسیون مذکور شریک ساختند.
گفته می‌شود که آقای دوستم در این سفر با رئیس جمهور غنی و شماری از چهره‌های سیاسی دیدار خواهد کرد.
عبدالرشید دوستم پس از انتخابات ریاست جمهوری سال 2019 به کابل نیامده و حتی پس از آن‌که در نتیجهٔ توافقی‌که میان رئیس جمهور غنی و عبدالله عبدالله در ماه سرطان همین سال رتبه مارشالی به او داده شد نیز به کابل نیامد.
اعطای رتبۀ مارشالی یکی از موارد توافق میان محمد اشرف غنی و عبدالله عبدالله پس از انتخابات ریاست جمهوری ششم میزان 1398 بود، انتخاباتی‌که نتایج آن جنجالی شد و سرانجام با توافق میان اشرف غنی و عبدالله عبدالله به بحران انتخاباتی پایان داده شد.
مارشال دوستم چندی پیش در مصاحبه با رسانه‌ها گفته بود که او 20 ماه است که با وجود درخواست‌های مکرر نتوانسته با رئیس جمهور ملاقات کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала