نادری و سفیر روسیه در مورد روند صلح افغانستان گفتگو کردند

© Photo / State Ministry for Peace - Afghanistanنادری و سفیر روسیه در مورد روند صلح افغانستان گفتگو کردند
نادری و سفیر روسیه در مورد روند صلح افغانستان گفتگو کردند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.02.2021
عضو شوید
وزیر دولت در امور صلح و عضو هیئت مذاکره کننده افغانستان امروز در ديدار با دمیتری ژیرنوف سفير روسیه در کابل در مورد روند صلح و و چشم‌انداز افغانستان پسامنازعه بحث و تبادل نظر کردند.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دولت در امور صلح با نشر اعلامیه‌ای می‌گوید که سید سعادت منصور نادری وزیر دولت در امور صلح با آقای دمیتری ژیرنوف سفیر روسیه در کابل دیدار نمود.

در این دیدار دو طرف روی روند مذاکرات جاری در دوحه، تقویت اجماع منطقه‌یی روی صلح، نقش کشورهای منطقه به ویژه روسیه در روند صلح افغانستان و چشم‌انداز افغانستان پسامنازعه به تبادل نظر پرداختند.

سفیر روسیه گفت که این کشور تداوم جنگ را در زمینه‌ساز صلح ندانسته و مذاکرات را مسیر رسیدن به صلح می‌داند.

بربنیاد اعلامیه آقای نادری نقش روسیه در روند صلح افغانستان را مهم خوانده و گفت که اجماع منطقه‌یی برای دستیابی به صلح از اهمیت خاص برخوردار است.

آقای نادری افزود که افغان‌ها خواستار صلح می‌باشند و با تأمین صلح، افغانستان نقش اساسی خویش در رشد و توسعه منطقه را ایفا خواهد کرد. وی ابراز امیدواری نمود که با آمدن صلح در افغانستان، زمینه سرمایه‌گذاری شرکت‌های روسی در افغانستان گسترش یابد.

وزیر دولت در امور صلح انعطاف‌پذیری را یک اصل مهم در روندهای مذاکرات خواند و گفت که مذاکرات صلح افغانستان در دوحه نیز از این قاعده مستثنی نیست.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала