عضو ارشد کنگره آمریکا: خلیلزاد به دنبال تعدیل توافقنامه صلح با طالبان است

© AP Photo / Susan Walsh عضو ارشد کنگره آمریکا: خلیلزاد به دنبال تعدیل توافقنامه صلح با طالبان است
 عضو ارشد کنگره آمریکا: خلیلزاد به دنبال تعدیل توافقنامه صلح با طالبان است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.03.2021
عضو شوید
یک عضو مجلس نمایندگان ایالات متحده می‌گوید که هدف از سفر منطقه‌ای زلمی خلیلزاد نماینده ویژه این کشور در مورد صلح افغانستان، تلاش برای تعدیل توافقنامه صلح آمریکا با طالبان است.

به گزارش اسپوتنیک، مایکل مک کال، عضو ارشد کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در سخنانی ابراز داشته که زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور صلح افغانستان  در دور کنونی سفر منطقه‌ای خود برای تعدیل توافقنامه صلح دوحه تلاش می‌کند.

آقای مک‌کال در یک مصاحبه تلویزیونی گفته: "خلیلزاد تعدیل توافقنامه را می‌خواهد تا حضور نظامی ایالات متحده (در افغانستان) فراتر از اول ماه می پذیرفته شود و نیز خشونت علیه غیرنظامیان و قوای مسلح افغانستان کاهش یابد."

Special Representative for Afghanistan Reconciliation Zalmay Khalilzad - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.09.2020
خلیلزاد به کنگره: کاهش نیروهای آمریکایی در افغانستان بستگی به تطبیق شرایط دارد

آقای مک‌کال که ارشدترین عضو جمهوریخواه در کمیتۀ روابط خارجی مجلس نمایندگان ایالات متحده است، برای پیشرفت روند صلح افغانستان سفارش می‌کند تا طالبان از "کشتن مردم" دست بکشند و با القاعده قطع رابطه کنند.

مک‌کال همچنین در این مصاحبه، تمرکز قدرت را در چهاردیوار ارگ چالش عمده‌ای می‌خواند که به باور وی از زمان تهاجم به رهبری آمریکا در افغانستان تا کنون مشکل آفرین بوده‌است.

او تاکید کرده که باید تمرکز زدایی قدرت در افغانستان صورت گرفته و قدرت با ولایت‌ها تقسیم شود.

این در حالی است که پیش از این توافقنامه صلح آمریکا و طالبان به نفع طالبان خوانده شده در حالی که این گروه هیچ مورد آنرا عملی نکرده‌است.

آقای خلیلزاد دیروز وارد کابل شد و با داکتر عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه ملی و رییس جمهور غنی در مورد صلح کشور دیدار کرد.

گفتنی است که این اولین سفر آقای خلیلزاد پس از روی کار آمدن دولت جدید امریکا به رهبری جوبایدن به افغانستان است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала