خواست دوستم برای خروج مسئولانه آمریکایی‌ها از افغانستان

© @https://twitter.com/searchخواست مارشال دوستم برای خروج مسئولانه آمریکایی‌ها از افغانستان
خواست مارشال دوستم برای خروج مسئولانه آمریکایی‌ها از افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.03.2021
عضو شوید
مارشال دوستم در دیدار با زلمی خلیل‌زاد، خواستار خروج مسئولانه و بدون عجله نیروهای آمریکایی از افغانستان شده است.

به گزارش اسپوتنیک،زلمی خلیل‌زاد نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان روز گذشته با مارشال عبدالرشید دوستم رهبر حزب جنبش و معاون پیشین ریاست جمهوری افغانستان دیدار کرد.

طبق اعلام عنایت‌الله بابر فرهمند معاون شورای عالی مصالحه ملی، مارشال دوستم در این نشست تأکید کرده است که نیروهای آمریکایی باید بدون عجله و به‌صورت مسئولانه از افغانستان خارج شوند.

مارشال دوستم: اگر گفتگوهای صلح نتیجه ندهد، آمادۀ جنگ با طالبان هستم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.02.2021
مارشال دوستم: اگر گفتگوهای صلح نتیجه ندهد، آمادۀ جنگ با طالبان هستم

فرهمند گفته است که محور اصلی دیدار خلیل‌زاد با مارشال دوستم بحث روی تسریع روند مذاکرات صلح، نقش ایالات متحده آمریکا و به وجود آوردن اجماع میان رهبران و سیاسیون در مورد آینده مذاکرات و افغانستان بوده است.

به گفته فرهمند، خلیل‌زاد در این نشست روی اجماع رهبران و توحید دیدگاه‌های آن‌ها در مورد مذاکرات صلح و آینده افغانستان تاکید کرده است.

فرهمند گفته است که خلیل‌زاد درباره برگزاری یک نشست در «سطح بالا» نیز صحبت کرده و گفته است که این نشست برای موفقیت روند مذاکرات صلح کمک خواهد کرد.

از سوی دیگر، مارشال دوستم گفته است که در کنار به وجود آوردن اجماع ملی در مورد روند مذاکرات، در جبهه نظامی نیز برای دفاع از مردم آماد‌گی کامل گرفته شود.

با این حال، خلیلزاد در دور تازه سفرهایش به افغانستان با رییس جمهور غنی، داکتر عبدالله، حامد کرزی، عطامحمد نور، محمد کریم خلیلی و حکمتیار نیز گفت‌وگو کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала