داعش مسئول ترور کارمندان تلویزیون انعکاس شناخته شد

© AP Photo / Seivan Selimداعش افغانستان
داعش افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.03.2021
عضو شوید
یک نهاد آمریکایی نظارت بر فعالیت های تروریستی اسلام گرایان، گروه تروریست شاخه خراسان داعش را مسئول ترور سه کارمند زن تلویزیون افغانستان اعلام کرده است.

 به گزارش اسپوتنیک، نهاد آمریکایی  نظارت بر فعالیت های تروریستی اسلام گرایان SITE Intelligence Group, با نشر توییتی در حساب کاربری این نهاد اعلام کره که گروه افراطی  شاخه خراسان، سازمان تروریستی بین المللی "دولت اسلامی" داعش "سازمان ممنوع در روسیه" مسئولیت حمله به سه کارمند شرکت تلویزیونی انعکاس افغانستان را بر عهده گرفت.

قبل از این نیز مسئولیت ترورهای هدفمند و مرموز را زمانی که طالبان به عهده نمیگرفتند داعش می پذیرفت. اما دولت افغانستان، جامعه جهانی و سایر نهاد های ملی و بین المللی بارها گفته اند که طالبان مسئول اصلی این ترورها و خشونت ها در افغانستان است. آنان باور داردند که داعش فقط یک نام بوده و چیزی واقعی که بتواند این چنین حملات پیچیده را سازماندهی نماید وجود ندارد.

در همین حال  جمعه‌گل همت فرمانده حال پولیس ننگرهار خبرداد که طراح و عامل ترور کارمندان زن تلویزیون انعکاس در شهر جلال‌آباد بازداشت شده است.

طبق اظهارات آقای همت، قاری بصیر طراح و حمله‌کننده بر کارمندان تلویزیون انعکاس از محل رویداد بازداشت شده است.

از نزد فرد بازداشت‌شده یک میل تفنگچه و یک عراده موتورسایکل نوع ریکشا به‌ دست آمده است. آقای همت همچنان گفته است که تحقیقات در این زمینه از نزد فرد بازداشت‌شده جریان دارد.

سه کارمند زن تلویزیون خصوصی انعکاس عصر روز سه‌شنبه (12 حوت) در دو رویداد جداگانه در شهر جلال‌آباد کشته شدند. ترور این افراد با واکنش‌های گسترده‌ داخلی و خارجی مواجه شده است.

طالبان هر گونه دست‌داشتن در ترور این کارمندان زن تلویزیون انعکاس را رد کرده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала