حمدالله محب: از جامعه جهانی و طالبان تضمین می‌خواهیم

© Photo / دفتر شورای امنیت ملی- د ملي امنيت شورا دفترحمدالله محب: از جامعه جهانی و طالبان تضمین می‌خواهیم
حمدالله محب: از جامعه جهانی و طالبان تضمین می‌خواهیم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.03.2021
عضو شوید
مشاور امنیت ملی افغانستان می‌گوید که حکومت افغانستان برای برقراری صلح در کشور از جامعه جهانی و طالبان تضمین می‌خواهد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، حمدالله محب، مشاور امنیت ملی افغانستان که امروز (۱۳ حوت) در سومین روز «نمایشگاه و جشن حمایت از روز نیروهای ملی دفاعی و امنیتی» در کابل صحبت می‌کرد، گفت که حکومت افغانستان برای صلح کار می‌کند، اما پیش از هر چیزی باید تأمین صلح در کشور تضمین شود.

رهبر حزب وحدت اسلامی: تشکیل حکومت همه شمول به معنای شورش نیست - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.02.2020
رهبر حزب وحدت اسلامی: تشکیل حکومت همه شمول به معنای شورش نیست

محب گفت: «ما تضمین برای صلح و ثبات در افغانستان می‌خواهیم، هر طرحی که مطرح میشه باید صلح و ثبات را تضمین کند و این را هم جامعه بین‌المللی و هم طالبان پیش از پیش به افغانستان و به مردم افغانستان تضمین کرده بتواند».

این درحالی است که اخیرا شماری از رسانه‌ها به نقل از منابع در وزارت خارجه‌ امریکا گزارش کرده‌اند که زلمی خلیل‌زاد، نماینده‌ ویژه‌ امریکا برای صلح افغانستان در سفر اخیرش به کابل، طرح حکومت همه ‌شمول را با بزرگان سیاسی در افغانستان مطرح کرده و قرار است به‌زودی با طالبان نیز شریک کند.

مایک مک‌کال، معاون کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا نیز گفته است که زلمی خلیل‌زاد به هدف تعدیل توافق‌نامه‌ی دوحه به منطقه سفر کرده است.

خلیل‌زاد، یازدهم حوت به کابل آمده و تا کنون با رییس‌جمهور اشرف غنی، عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی و شماری از چهره‌های مطرح سیاسی دیدار و گفت‌وگو کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала