فرمانده سادات در هلمند از آمادگی رویارویی ارتش با طالبان خبر می‌دهد

© AFP 2023 / Patrick Bazفرمانده جوان از آمادگی رویارویی ارتش با طالبان و جنگجویان القاعده خبر می‌دهد
فرمانده جوان از آمادگی رویارویی ارتش با طالبان و جنگجویان القاعده خبر می‌دهد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.03.2021
عضو شوید
جوان‌ترین فرمانده ارتش در جنوب کشور از ایجاد اصلاحات و پیکار با طالبان در آستانۀ یک فصل تازه جنگی سخن می‌زند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، جنرال سمیع سادات، فرماندۀ قول‌اردوی 215 میوند در هلمند می‌گوید که هرچند این ولایت یکی از پایگاه‌های بزرگ طالبان و مکان شبکۀ القاعده شناخته می‌شود اما، هرگاه گفت‌وگوهای صلح منجر به کاهش خشونت‌ها نشوند، نیروهای زیر فرمان او آماده‌گی تمام عیار برای رویارویی با طالبان و جنگجویان القاعده دارند.

خلیل‌زاد به دوحه رسید - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.03.2021
خلیل‌زاد به دوحه رسید

او گفت: "طالبان نمی‌توانند اراضی را از ما بگیرند؛ اراضی را از طالبان پس می‌گیریم. طالبان، جنگی‌ترین فرماندهان شان را ازد دست داده‌اند"

هلمند، از ناامن‌ترین ولایت‌ها و بزرگ‌ترین تولید کننده مواد مخدر در جهان است. ولسوالی‌های موسی قلعه، نوزداد، باغران، دیشو، خانشین این ولایت از سال‌ها به این‌سو به دست طالبان اند.

پنج ماه پیش طالبان حمله‌های گسترده‌یی را بر هشت ولسوالی دیگر هلمند و شهر لشکرگاه نیز راه اندازی کردند و چندین بخش به دست این گروه سقوط کردند.

اما حکومت برای مهار حمله‌های طالبان یکی از جوان ترین جنرالان ارتش را به این ولایت فرستاد.

سمیع سادات 35 ساله از دانش‌آموخته‌گان نظامی کشور است که در پولند، آلمان و بریتانیا تحصیلات نظامی را فرا گرفته است و در بخش اداره و مدیریت نیز تحصیل کرده‌است.

جنرال سادات به این باور است که هلمند از رهگذر نظامی برای طالبان و حکومت اهمیت راهبردی دارد: "القاعده بسیار مرکزهای آموزشی را برای طالبان در هلمند ساخته‌اند. در جریان یک سال متأسفانه همکاری طالبان و القاعده بسیار زیاد شده‌است".

وجود چالش‌ها در رخصتی نیروهای ارتش، فساد، ضعف مدیریت و اکمال نشدن درست نیروهای ارتش در بخش‌های دور دست از مشکلاتی اند که در قول‌اردوی میوند سال‌ها است پا برجا اند.
عزت الله موسی زی، افسر ارتش در هلمند گفت: "پس از آمدن سادات صاحب، وضعیت بسیار خوب شده‌است و خودش عملأ در عملیات‌ها شرکت می‌کند".

هرچند در این روزها حال و هوای هلمند آرام به‌نظرمی‌رسد. اما از تدابیر نیروهای امنیتی چنین برمی‌آید که این نیروها برای احتمال آغاز یک بهار خونین آماده‌گی می‌گیرند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала