کنفرانس درمورد افغانستان در ترکیه؛ سازمان ملل نامه رسمی دریافت نکرده است

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر کنفرانس درمورد افغانستان در ترکیه؛ سازمان ملل نامه رسمی دریافت نکرده است
کنفرانس درمورد افغانستان در ترکیه؛ سازمان ملل نامه رسمی دریافت نکرده است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.03.2021
عضو شوید
وزیر خارجه ایالات متحده امریکا، بخاطر برگزاری کنفرانس درمورد افغانستان به سازمان ملل نامه‌ای ارسال نکرده است.

به گزارش اسپوتنیک، استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل، گفته است که این سازمان از بلینکین کدام نامه رسمی بخاطر برگزاری کنفرانس در ترکیه با حمایت سازمان ملل درمورد افغانستان دریافت نکرده است.
پیش از این نیویارک تایمز، گزارش داده بود که در نامه‌ای از برگزاری نشستی طی ‌چند هفته آینده برای بررسی گزینه‌ها در افغانستان و نیز تشکیل کنفرانسی در ترکیه با حمایت سازمان ملل خبر داد، و افزود که این نامه به رئیس جمهور افغانستان رسیده است.

Afghanistan's Taliban delegation arrive for the agreement signing between Taliban and U.S. officials in Doha, Qatar, Saturday, Feb. 29, 2020. - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.07.2020
طالبان: به دنبال تقسیم قدرت در افغانستان نیستیم

دوجاریک گفت: «گزارش‌ها را تعقیب می‌کنیم، ما درمورد آنچه که در رسانه‌ها به نشر می‌رسد اطلاع داریم، از هر تلاش برای دستیابی به یک حل مسالمت آمیز درگیری حمایت می کنیم.»
سخنگوی سازمان ملل افزود: برای ما نامه رسمی ارسال نشده، فقط گزارش‌ها را در رسانه‌ها دیدیم.
زلمی خلیلزاد نمایندهٔ ویژهٔ امریکا برای صلح افغانستان به تازگی طرحی را مبنی بر تقسیم قدرت و حکومت مشارکتی به دولت افغانستان و سیاسیون کشور سپرده است. در این طرح چگونگی تقسیم قدرت و ساختار حکومت و قانون اساسی بعدی کشور پیشنهاد شده است.
توافق‌نامۀ دوحه ، درست یک سال پیش، در دهم حوت میان امریکا و طالبان به امضا رسید. افزایش خشونت‌ها، عدم قطع رابطه با سایر گروه‌های تروریستی و عدم پابندی به گفتگوهای صلح از سوی طالبان، سبب شد تا دولت جدید امریکا به رهبری جو بایدن، این توافق‌نامه را مورد بررسی قرار دهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала