اتمر در دیدار با سفیر روسیه در کابل: نقش روسیه در تامین صلح پایدار در افغانستان مهم است

© Ministry of Foreign Affairs of Afghanistan (MFA) اتمر در دیدار با سفیر روسیه در کابل: نقش روسیه در تامین صلح پایدار در افغانستان مهم است
اتمر در دیدار با سفیر روسیه در کابل: نقش روسیه در تامین صلح پایدار در افغانستان مهم است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.03.2021
عضو شوید
وزیر امور خارجه افغانستان امروز با سفیر روسیه در کابل دیدار و نقش روسیه در تامین صلح پایدار در این کشور را مهم دانست. 
اتمر درباره واکنش وزارت خارجه افغانستان به سخنان کابلوف: ما پیوندهای زیادی داریم + پخش مستقیم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.02.2021
اتمر درباره واکنش وزارت خارجه افغانستان به سخنان کابلوف: ما پیوندهای زیادی داریم + پخش مستقیم

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه افغانستان امروز سه شنبه ۱۹ حوت ۱۳۹۹ نوشت: محمد حنیف اتمر وزیر امور خارجۀ افغانستان عصر امروز با دیمیتری ژیرنوف سفیر فدراتیف روسیه مقیم کابل دیدار و گفتگو کرد.
این وزارت افزوده است، که وزیر امور خارجه پیرامون سفر اخیرش به مسکو صحبت نموده، از پذیرایی گرم و صمیمانه وزارت امور خارجۀ روسیه از وی و هیأت همراهش، سپاسگزاری کرد و دستاوردهای سفر را در راستای گسترش روابط دوجانبه در عرصه‌های سیاسی، امنیتی و اقتصادی بااهمیت خواند.
در این خبرنامه آمده است، که سپس سفیر روسیه پیرامون برگزاری گفتگوهای صلح افغانستان در مسکو صحبت نموده، در مورد ارسال دعوت‌نامه‌ها به رهبری حکومت و سیاسیون افغانستان معلومات داد.
در پایان خبرنامه وزارت خارجه افغانستان آمده است، که اتمر نقش روسیه را در تقویت اجماع منطقه‌یی و جهانی برای تأمین صلح پایدار در افغانستان مهم خوانده اظهار داشت که به زودی در پیوند به نشست مسکو، دیدگاه‌های حکومت افغانستان را با روسیه در میان خواهد گذاشت.

یادآوری می کنیم، که پیش از این روسیه از فرستادن دعوت نامه به سران دولت افغانستان و گروه طالبان برای نشست میان افغانستانی ها خبر داده بود. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала