ابراز آمادگی طالبان برای شرکت در نشست صلح افغانستان در ترکیه

© AP Photo / Hussein Sayedابراز آمادگی طالبان برای شرکت در نشست صلح افغانستان در ترکیه
ابراز آمادگی طالبان برای شرکت در نشست صلح افغانستان در ترکیه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.03.2021
عضو شوید
نشست جهانی با محوریت افغانستان به رهبری سازمان ملل، که از سوی ایالات متحده پیشنهاد شده‌ است قرار است در ترکیه برگزار شود.

به گزارش اسپوتنیک، منابع نزدیک به طالبان می‌گویند که این گروه در نشست صلح ترکیه در مورد افغانستان که قرار است در 27 ماه مارچ، به رهبری سازمان ملل، برگزار شود شرکت خواهند کرد.

گروه طالبان تایید می‌کند که در طرح دولت آمریکا مسایلی چون دولت انتقالی، برگزاری نشست آنکارا و آتش‌بس مطرح شده است.

منابع نزدیک به طالبان همچنان با ابراز این مطلب می‌گویند که تحرک‌های پسین آمریکا در روند صلح برای طالبان پذیرفتنی خواهند بود.

گفتنی است که آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا نامه‌ای به محمد اشرف، غنی رییس‌جمهوری افغانستان فرستاد که در آن، از خروج کامل نیروهای ایالات متحده هشدار داده است.

 ترکیه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.03.2021
منابع: نشستی شبیه کنفرانس بن با محوریت افغانستان در 27 مارچ در ترکیه برگزار می‌شود

در این نامه آمده که واشنگتن قرار است از سازمان ملل بخواهد که نشستی بین‌المللی با حضور وزیران خارجه کشورهای منطقه از جمله روسیه، چین، پاکستان، ایران، هند و آمریکا برای بحث روی یک رویکرد مشترک در حمایت از صلح افغانستان ترتیب دهد.

پس از درخواست آمریکا برای برگزاری یک نشست بین‌المللی برای نهایی کردن توافق صلح افغانستان در ترکیه، دولت آنکارا آمادگی خویش را برای میزبانی از نشست اعلام کرد.

«عمر سلیک» سخنگوی حزب «عدالت و توسعه» ترکیه در یک نشست خبری درباره تحولات روند صلح افغانستان تاکید کرد که آنکارا برای هرگونه میانجی‌گری در روند صلح افغانستان آمادگی دارد.

این در حالی است که قراراست تا هشت روز دیگر مسکو میزبان یک نشست دربارۀ روند صلح افغانستان باشد.

مقام‌ها تأیید می‌کنند که رهبران سیاسی کشور به‌شمول رییس‌جمهور غنی و عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحۀ ملی، نماینده‌های کشورهای چین، امریکا و پاکستان و نماینده‌گان طالبان نیز به این نشست، دعوت شده‌اند.

هدف از برگزاری این نشست، سرعت بخشیدن به روند صلح افغانستان در دوحه، گفته شده‌است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала