توقف روند توزیع تذکره‌های کاغذی مردم را با چالش روبه‌رو کرده است

© Photo / NRC توقف روند توزیع تذکره‌های کاغذی مردم را با چالش روبه‌رو کرده است
توقف روند توزیع تذکره‌های کاغذی مردم را با چالش روبه‌رو کرده است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.03.2021
عضو شوید
توقف روند توزیع تذکره‌های کاغذی در کابل، شهروندان کشور را با چالش‌های فراوان روبه‌رو کرده‌است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، شماری از درخواست کننده‌گان تذکره‌های کاغذی می‌گویند که روند بدست آوردن تذکره‌های برقی زمان‌گیر است و ادارۀ ملی احصاییه امکانات بسنده برای دسترسی تمام شهروندان کابل به این تذکره ها ندارد.

ادارۀ ملی احصاییه بدلیل آن‌چه‌که جلوگیری از خدمات موازی از سوی این نهاد و ضیاع وقت می‌گوید، اخیرأ روند توزیع تذکره‌های کاغذی را در کابل متوقف کرد.

احمد ذاکر، یکی از درخواست کننده‌گان تذکره برقی گفت: «من بسیار تلاش کردم که بیایم از طریق سیستمی که این‌ها ایجاد کرده‌اند تذکره بگیرم، نتوانستم. بلاخره مراجعه کردم به کسی که به اینجا تماس گرفت و از طریق واسطه تذکره گرفتم».

وحیدالله، درخواست کنندۀ دیگر نیز افزود: «کارمندان اینجا موجود نیستند. تمام غرفه‌ها خالی است و تنها یک نفر کار می‌کند».

در این میان، شماری از درخواست‌کننده‌گان تذکره‌های برقی می‌گویند بدلیل کندی کار در روند توزیع این تذکره، پس از یک سال هنوز نتوانسته‌اند تذکره‌های شان را بگیرند.

روهینا شهابی، سخن‌گوی ادارۀ ملی احصاییه و معلومات گفت: «ارایه خدمات موازی بود و به اندازی کافی مرکز داریم؛ یعنی به تعداد 25 مرکز در شهر کابل داریم. همه می‌توانند به خدمات تذکره‌های برقی دسترسی داشته باشند».

بربنیاد آمارهای پخش شده در صفحه رسمی ادارۀ ملی احصاییه و معلومات تاکنون درخواست بیش از دو میلیون هشت صد و شانزده هزار تن برای گرفتن تذکره‌های برقی طی مراحل شده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала