منع ترانه‌خوانی دختران نقض حقوق بشر شمرده می‌شود

© Photo / AIHRCمنع ترانه‌خوانی دختران نقض حقوق بشر شمرده می‌شود
منع ترانه‌خوانی دختران نقض حقوق بشر شمرده می‌شود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.03.2021
عضو شوید
کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان در واکنش به منع ترانه‌خوانی دختران بالاتر از سن 12 سال در مکتب‌های کابل، می‌گوید که این اقدام نقض حقوق بشر شمرده می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک، کمیسیون مستقل حقوق بشر امروز (پنج‌شنبه، 21 حوت) با نشر خبرنامه‌یی به اقدام تازۀ ریاست معارف شهر کابل مبنی بر منع ترانه‌خوانی دختران بالاتر از سن 12 سال در مکتب‌های دولتی و خصوصی واکنش نشان داده است.کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان در واکنش به منع ترانه‌خوانی دختران بالاتر از سن 12 سال در مکتب‌های کابل، می‌گوید که این اقدام نقض حقوق بشر شمرده می‌شود.

در خبرنامۀ این کمیسیون آمده است که ایجاد محدودیت فراروی اشتراک کودکان به شمول دختران در ترانه‌خوانی و فعالیت‌های هنری در مکتب‌ها مخالف کنوانسیون بین‌المللی حقوق کودک و ارزش‌های عمومی حقوق بشر تلقی می‌شود.

این کمیسیون وضع محدودیت بر اشتراک دختران بالاتر از سن 12 سال در برنامه‌های ترانه‌خوانی را افزون نقض حقوق بشر، تبعیض جنسیتی علیه کودکان دختر نیز عنوان می‌کند.

بر اساس خبرنامۀ این کمیسیون، همۀ کودکان حق دارند بدون محدودیت در هر نوع برنامۀ فرهنگی و ترانه‌خوانی اشتراک کنند. کمیسیون حقوق بشر از وزارت معارف می‌خواهد که از اقدام‌های تبعیض‌آمیزی در نهادهای مربوط به این وزارت خودداری کند.

گفتنی است که روز گذشته ریاست معارف شهر کابل مکتوبی را به مکتب‌های خصوصی و دولتی شهر کابل فرستاد. بر اساس این مکتوب، اشتراک دختران بالاتر از سن 12 سال در برنامه‌های ترانه‌خوانی عمومی منع اعلام شده است. این اقدام واکنش‌های گسترده‌یی را در شبکه‌های اجتماعی به همراه داشته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала